Palveluohjeita Nysse-kuljettajille

Vahingot & vikatilanteet

Ongelmatilanteissa otetaan aina ensijaisesti yhteyttä omaan työnjohtoon, josta annetaan ohjeistus tilannekohtaisesti. Ongelmatilanteita voivat olla esim. merkittävät ruuhkat, hankalat keliolosuhteet tai pelastustöistä johtuvat tiesulut.

Matkustajille kerrotaan mistä on kyse sekä mahdollisuuksien mukaan miten matkaa pääsee jatkamaan, jos vuoro joudutaan päättämään (esim. ohjaus seuraavalle pysäkille tai vuorolle).

Hätäkeskukseen otetaan yhteyttä, jos tilanne sitä edellyttää (esim. liikennevahingot, sairaustapaukset, uhkaavat tai agressiiviset matkustajat).

Tapaturman tai liikennevahingon sattuessa paikalle järjestetään ensin apua (ja estetään lisävahinkojen syntyminen). Sen jälkeen tapahtuneesta ilmoitetaan työnjohtoon ja kerrotaan matkustajille mistä on kyse ja miten matkaa mahdollisesti pääsee jatkamaan.

Rahastus- tai informaatiolaitteiden häiriöistä sekä kaikista liikennöintiin liittyvistä yleisistä huomioista voi ilmoittaa työnjohdon lisäksi maksujärjestelmän ja liikenteen suunnittelijoille (esim. säännöllinen häiriö nettilippujen latautumisessa, toistuva aikataulusta poikkeaminen tietyllä vuorolla, ilkivalta tai puutteita pysäkeillä).

>> Ilmoita laitehäiriöstä

>> Ilmoita muusta huomiosta tai ideasta