Usein kysyttyä


Netissä ostamani lippu ei latautunut bussissa. Miksi jouduin maksamaan kertamaksun?

Jos lippu ei lataannu kortinlukijassa, kuljettaja yrittää latausta omalla laitteellaan. Jos lippu ei edelleenkään lataudu, matkustajalle myydään kertalippu, sillä kuljettaja ei näe laitteiltaan onko kortille ostettu lippu netissä.

Maksusta voi pyytää hyvityksen asiakaspalvelussa, jos voidaan todeta, että kyseessä on ollut laite- tai tiedonsiirtovika

Matkustajaa ei ilman hyvää syytä kuljeteta maksutta, mutta kuljettaja voi käyttää tilanteessa harkintaa. Erityisesti silloin, jos kyseessä on lapsi, on pidettävä huoli ettei tilannetta voi tulkita heitteillejätöksi. Jos matkustaja otetaan kyytiin ilman matkalippua, ilmoitetaan asiasta mahdollisesti kyytiin nousevalle lipputarkastajalle

Takaisin