Linjasto2021

Linjastoluonnos: Korkinmäki - Koivistonkylä - Viinikka

09.04.2018

Vuorossa on luonnos Muotialan, Korkinmäen, Koivistonkylän, Veisun, Nekalan ja Viinikan alueiden linjastosta. Toivomme saavamme kaikenlaisia kehitysideoita varsinaista suunnitelmaa varten.

Huomioithan, että kyseessä on luonnos. Vuorovälit ja pysäkkipaikat ovat viitteellisiä ja tarkempi aikataulusuunnittelu tehdään myöhemmin. Linjan 65 reitti on luonnoksessa erilainen kuin Hervannan linjastoluonnoksessa.

Linjastoluonnoksesta voi keskustella myös asukastilaisuudessa Koiviston koululla torstaina 12.4.2018 klo 17.30-19.

» Tutustu suunnitelmaan: Linjasto2021 - Korkinmäki - Koivistonkylä - Viinikka

Tutustu suunnitelmaan! Linjasto2021, suunnitelmaluonnos

Julkiset kommentit julkaistaan tarkistuksen jälkeen tämän uutisen yhteydessä. Suoraan suunnitelmaan annetut kommentit menevät vain suunnittelijoiden nähtäväksi. » Kommentointiohjeet

Suunnitelmat tehdään luonnosten pohjalta ja niissä huomioidaan vaikutukset, joita syntyy raitiotien korvatessa bussilinjastoa. » Suunnittelun periaatteet

» Takaisin

Kommentointi

Pidäthän keskustelun asiallisena. Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua. Kritiikki on sallittua, mutta emme julkaise vihamielisiä tai alatyylisiä kommentteja, emmekä suoraan henkilöön kohdistuvaa arvostelua. Suunnittelijat seuraavat keskustelua päivittäin ja kommentoivat viestiketjuun tarvittaessa.

Kommentti:
Nimi:
 

Linja 31 tulee säilyttää. Korkinmäessä asuu paljon iäkkäämpää väkeä ja toisaalta lapsiperheitä, ja autottoman on tärkeää päästä rattaiden kanssa kaupunkiin. Lisäksi 31 kuljettaa lapsia kouluun Nekalan suuntaan. Tällä suunnitelmalla yksityisautoilu jää monella ainoaksi vaihtoehdoksi, mikä tuntuu käsittämättömältä näin lähellä keskustaa. Toinen vaihtoehto on lisätä ratikan suunnitelmaan pysäkki Korkinmäen kohdalle, jolloin bussit palvelisivat Korkinmäen länsiosia ja ratikka itäisiä.

Inkeri - ma 16. huhtikuuta 2018 22.56.44

Hei, Linja 32 on tarpeen meille Hervantaan matkaaville Koivistonkylän, Veisun, Korkinmäen ja Hallilan opiskelijoille ja työmatkalaisille. Miksi linjan 65 reitti kulkee Härmälästä Nekalan teollisuusalueen ja Muotialan kautta Hervannan valtaväylää pitkin Hervantaan, kun osa matkasta on sama kuin raitiovaunulla? Uskon että Koivistonkylän läpi kulkevalla reitillä olisi enemmän matkustajia.
Veisun ja Nirvan välimaastoon on suunnitteilla vuonna 2020 uusia kerrostaloja 300 - 400:lle asukkaalle. Ehkä kannattaisi ottaa myös tämä huomioon reittejä suunniteltaessa.
Nirva tarvitsee myös joukkoliikenteen palveluja. Nirvasta kuljetaan esim. Hatanpään yläasteelle ja matkaa lähimmälle bussipysäkille on aivan liikaa, koska Hatanpäälle menevä bussi 21 ei kulje enään Veisunkatua uuden suunnitelman mukaan.

Täti Taatalasta - ma 16. huhtikuuta 2018 12.44.24

TAKK:n osalta tullaan jatkossakin tarvitsemaan busseilla hoidettavaa liikennettä erityisesti aamu- ja iltapäiväruuhkiin. Näiden vuorojen reittiä ei ole vielä ratkaistu.

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - ma 16. huhtikuuta 2018 09.22.34

Uotilantie on jo tällä hetkellä vaarallinen lapsille, koska kävelytietä ei ole. Muotialan suunnittelussa on kuulemma aikanaan pitänyt huomioida turvalliset olosuhteet lapsille, joita alueella onkin todella paljon (ks. mm. Aamulehdessä julkaistut tilastot). Uotilantien kautta menevä jatkuva bussiliikenne tekisi tämän kulkuväylän todella vaaralliseksi ja olisi myös täysin alueen suunnittelun periaatteita vastaan. Ottaen huomioon tien kapeus ja kävelytien puute, lähinnä kai pitäisi ohjata muukin läpiajo Jokipohjantielle.

Pekka - su 15. huhtikuuta 2018 19.38.54

Hei, jätin kommenttini linjastokarttasivun vasemmassa yläkulmassa olevan linkin kautta, miksi se ei näy muiden kommenttien joukossa?

- su 15. huhtikuuta 2018 19.15.09

Itsekin jäisin kaipaamaan linjaa 32. Kätevä yhteys Hatanpäältä sekä rautatieasemalle että Hervantaan. Kuinka tiheään 65 menisi jatkossa? Moni on aamulla menossa Hatanpää/Härmälä/Pirkkala suunnasta Hervantaan töihin, joten tarvitaan yhteyksiä suhteellisen usein ja vielä myöhemmin päivälläkin.

Friederike Weber - su 15. huhtikuuta 2018 18.52.12

Linja 33. Miten sen käy, Takk:lle tulevat opiskelijat käyttävät bussia. Kai sentään joku linja ajaa sitä kautta? Silloin myös Nirvan asukkaat voivat kävellä takk pysäkille.

Salme Kivilinna - pe 13. huhtikuuta 2018 17.37.07

Linja 33. Miten sen käy, Takk:lle tulevat opiskelijat käyttävät bussia. Kai sentään joku linja ajaa sitä kautta? Silloin myös Nirvan asukkaat voivat kävellä takk pysäkille.

Salme Kivilinna - pe 13. huhtikuuta 2018 15.39.16

Suunnittelusta terveiset: ratikkapysäkeille tulee polkupyöräpysäköintiä, mutta välitämme eteenpäin terveiset myös laajemmasta tarkastelusta alueella.

Uotilantiestä olemme myös saaneet useita viestejä. On selvää, ettei väylä sellaisenaan ole heti käytettävissä bussiliikenteelle vaan edellyttää katuympäristöön muutoksia. Tämän takia asiaa suunnitellaan nyt, jotta tarvittavat toimenpiteet vuoteen 2021 mennesssä voitaisiin toteuttaa. Uotilantien hyödyntäminen on tässä vaiheessa vasta yksi vaihtoehto.

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - pe 13. huhtikuuta 2018 12.13.48

Linja 21, joka vastaa aikaisempaa linjaa 12 Koivistonkylän kohdalla, on suunnitelmaan kirjattu aika harvalla vuorovälillä. Se on ainoa linja, joka syöttää Vihiojan eteläpuoliselta alueelta raitiotielinjastolle Turtolaan. Vähintään 15 min olisi ruuhka-aikaan ehdoton, muina aikoina 30 min. Samoin suunnitelmassa Keskustorille kulkeminen edellyttää aina vaihtoa, mutta suunnitelmassa ei näy muita etelän suunnalta kulkevia linjoja kuin 5, jonka vuoroväli ei ole kovin tiheä runkolinjaksi.

Outi Lehtinen - pe 13. huhtikuuta 2018 11.45.10

Mikäli tulkitsin oikein, Sidosteen läheinen Veisun alue jää varsin huonolle palvelutasolle keskustayhteyksien kannalta. Pystyykö jostain tarkastelemaan ehdotettujen reittien matka-aikoja (esim väli Sidoste-keskusta)? Nythän järjestelmästä näkee vain koko linjan ajoaika-arvion?

Suvi Vainio - pe 13. huhtikuuta 2018 06.41.12

Saisiko polkupyöräparkin Laulunmaan ratikkapysäkille tai Laulunsillan itäpuolelle?

pyörällä ratikalle - to 12. huhtikuuta 2018 21.58.01

Voisiko Uotilantien sulkea muilta kuin tonteille ajavilta? Uotilantietä kaahaavat autoilijat, jotka haluavat välttää Hallilantie-Nekalantie -risteyksen liikennevalot. Uotilantiellä ei ole kevyenliikenteen väylää, joten se on turvaton. Bussi 10 pitäisi mennä suoraan Nekalantietä eikä eksyä Muotialantielle. Linjan 21 suunnitelma on oikein hyvä, tehkää näin.

poikittaislinjalla Turtolasta Hatanpäälle matkaava - to 12. huhtikuuta 2018 21.50.14

Kun tuo linjan 10 kulkeminen Uotialantietä ei taida kovin realistinen vaihtoehto olla mm. sen kapeuden vuoksi, niin voisiko 10 kulkea vuorotellen Muotilantietä ja Kuoppamäentietä (molemmissa päätyisi Jokipohjantien kautta keskustan suuntaan)? Tällöin kulkeminen Muotialasta helpottuisi huomattavasti, samalla kotilinnasäätiön viereiselle tontille rakennettavien asuntojen tuoma lisäys ei kohdistuisi siihen yhteen tunnissa kulkevaan bussiin. Bussilinja 31 voisi kenties kulkea Korkinmäestä Hallilantietä (jotta pikkukoululaiset Hallilantien varrelta pääsisivät Nekalaan kouluun) Nekalan koulun vierestä esim. linjan 12 reittiä keskustaan. Linja 12 taas voisi tällöin hyvin koukata Veisun kautta ja jatkaa kenties Hatanpään kautta keskustaan, jotta yläkoululaisten kulkeminen Veisusta/Koivistonkylästä Hatanpäälle jatkuisi edelleen.

Muotialan asukas minäkin - to 12. huhtikuuta 2018 21.40.52

Linjaa 31 ei missään nimessä saa lakkauttaa! Ennemminkin lisää vuoroja. Monelle olisi myös tärkeää päästä keskustorille samalla bussilla eli linjat 10 ja 31 jatkossakin kulkemaan keskustorin kautta.

Turvallista matkaa erityisesti ikäihmisille ja koululaisille - to 12. huhtikuuta 2018 21.34.31

Aivan loistavaa jos linja 10 kulkisi Muotialantien kautta. Helpottaisi ainakin osan muotialalaisista kulkemista keskustaan. Muotialasta sillä pääsee riittävän hyvin myös kouluun. Korkinmäen kulkuyhteydet kyllä valitettavasti huonontuvat tällä muutoksella selkeästi.

Viivi - to 12. huhtikuuta 2018 20.52.21

Nirvan asukkaita ei ole huomioitu ollenkaan. Nirvassa asuu paljon lapsiperheitä ja ikäihmisiä.

Huoli lähimmäisistä - to 12. huhtikuuta 2018 12.39.33

Linjan 10 reitti olisi hyvä pitää nykyisellään. Päätepysäkin säilyttäminen Keskustorilla varmistaisi, että koko keskusta (varsinkin kosken länsipuoli) on helposti saavutettavissa. Nykyisessä ehdotuksessa esim. Sokokselta on varsin pitkä matka lähimälle 10:n pysäkille.
Ehdotettu koukkaus Uotilantien ja Muotialantien kautta pidentää matka-aikaa (linjalla on jo nykyään huomattavan paljon myöhästelyä) ja laskee liikenneturvallisuutta sekä viihtyisyyttä Uotilantiellä. Nykyinen reitti on palvelutason ja kokonaisuuden kannalta parempi.

Linjaa 31 ei ole suunnitelmaan merkitty. Toivottavasti se on vain unohtunut, eikä sen reittiä olla muuttamassa pois Nekalasta. 31:n vuoroväliä voisi kasvattaa, jotta Nekalan ja Muotialan palvelutaso voidaan turvata; varsinkin jos 10 ei enää kulje Keskustorille.

Linjan 65 reitittäminen Muotialantien kautta on hyvin positiivista. Suora bussiyhteys Nekalan ja Hervannan välillä on tervetullut.

Luonnollisesti täytyy myös varmistaa, että vaihtaminen bussin ja ratikan välillä Turtolassa ja keskustassa on sujuvaa ja viihtyisää (katettu siirtyminen laitureiden välillä).

Henri - to 12. huhtikuuta 2018 10.22.27

31 tulisi säilyttää. Kuljettaa koululaiset Nekalaan ja Norssille. Muotialan neuvolan muuttaessa tulee Korkinmäki-Muotialasta entistä enemmän vaunujen ja rattaiden kanssa neuvolaan bussilla kulkevia, eli tarvetta linjalle olisi enenevästi. Palvelutalon vanhukset samoin tarvitsevat linjan. 10 monesti niin täynnä Muotialan kohdalla, ettei sen varaan voi laskea yhtään mitään, ainakaan jos yrittää kyytiin rollaattorin tai vaunujen kanssa. Muotialaan on juuri rakentumassa lisää ikäihmisten asuntoja, joten rollaattoriväkeä on myös tulossa bussiin lisää, ja huonojalkaisille apuvälineen kanssa kulkeville siirtymä valtaväylän ratikkapysäkeille on mahdoton kesälläkin, saatika räntäkaudella.
Kaikkiaan bussikalustossa tulisi olla erityisen hyvin tilaa vaunuille ja rollaattoreille, erityisesti harvemmin liikkuvilla linjoilla pitäisi mahtua neljät vaunut ainakin kerralla kyytiin. On hyvin inhottavaa jos ei mahdu bussiin, kun siinä on kahdelle vaunulle tila ja tila täynnä, ja seuraava bussi tulee tunnin päästä. Jos todella aiotte toteuttaa linjat kuten suunnitelmassa on, hankkikaa edes busseja, joissa on kolmasosa tilasta vaunu- ja rollaattoritilaa, jotta Muotialan-Korkinmäen kärry- ja rollakansa pääsevät mukaan kyytiin.

Vaunuilija - to 12. huhtikuuta 2018 10.06.26

Linjan 32 poisto on huono ajatus. Hallilan lapset kulkevat Pohjois-Hervannan koulussa, ja soisin koululaisen pääsevän yhdellä bussilla kouluunsa. Tällä linjasuunnitelmalla Hallilan takaosassa asuva lapsi kulkisi bussilla valtaväylälle, siitä ratikalla Hervantaan, ja sieltä vielä kouluun vaihtobussilla. Ei kovin kiva suunnitelma talvipakkasilla suksien kanssa tms. 32:n linjaväliä tulisi tiivistää eikä hävittää koko linjaa. Myös monet lapsiperheet asioivat Hervannassa erilaisissa harrastuksissa ja käyttävät kirjastoa jne, 32:n poisto vaikeuttaa Koivistonkylän, Veisun ja Korkinmäen suunnan asiointia Hervantaan. Moni asioi ko. suunnalta myös mieluummin Hervannan kuin Hatanpään laboratoriossa (Hatanpäällä pahat ruuhkat labrassa yleisiä), ja myös tätä asiointia tulisi bussilinjojen tukea kulkemalla muualtakin kuin sektorimaisia pääväylälinjoja noudattaen. Toki samaan lopputulemaan voidaan päästä myös kohentamalla 65:n palvelua.

Hervannassa asioiva - to 12. huhtikuuta 2018 09.55.41

Hei,
Lakalaivaan on ilmeisesti suunnitteilla eteläisen alueen hyvinvointi-/palvelukeskus. (Esillä muun muassa https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2018/04/09042018_11.html )
Linjasuunnittelussa toivottavasti varaudutaan hyvissä ajoin tarpeeseen päästä sujuvasti julkisella liikenteellä näihin palveluihin.

Ruut Rissanen - to 12. huhtikuuta 2018 09.41.29

Viinikan liikenneympyrän ja Lahdenperänkadun välinen kaista jää kokonaan liikenteelliseen mottiin, jos nykyinen linja 5 siirretään tukkoiselle Hatanpään valtatielle.

40-vuotta Tampereen joukkoliikenteessä - to 12. huhtikuuta 2018 09.20.50

Ei kai 32 linjaakin olla poistamassa??

Ratikka ei vaikuta tähän alueeseen.. - to 12. huhtikuuta 2018 08.39.16

Nirvan alueen asukkaille tulee tässä luonnoksessa kaikille lähimmille pysäkeille n. 1 km matkaa. Linjan 33 poistuminen on Nirvan asukkaille huomattava heikennys, vaikka nykyiselläänkin toiveissa on ollut 33:sen liikennöinti tiheämmin. Toivoisin Nirvan asukkaiden huomioimista linjoja suunnitellessa.

Terhi Helminen - ke 11. huhtikuuta 2018 22.00.19

Linja 31 on pakko säilyttää!! Muuten ei meidän perheessä pääse lapset harrastuksiinsa ja kouluunkin mennessä joutuisi kävelemään turhan pitkän matkan bussipysäkille!! 31 on tärkeä linja korkinmäki/muotialassa asuville, mielummin sen kulkemista lisätään eikä lopeteta!!

Huolestunut - ke 11. huhtikuuta 2018 21.25.10

Linjan nro 10 reittimuutokset kuulostavat hankalalta ja vaarallisilta Uotilantien osalta. Toki Muotialantietä useammin kulkevat bussit hyödyttäisivät monia Muotialan asukkaita. Bussireitti ei kuitenkaan voi kulkea Uotilantietä pitkin. Uotilantie on kapea eikä tien leventäminen ole mahdollista. Nykyiselläänkin tie on monen alakoululaisen koulureittinä ja vaarallinen, koska kevyenliikenteenväylä puuttuu. Siirtolapuutarhan asukkaat pysäköivät keväästä syksyyn Uotilantien varteen autonsa, jolloin bussin liikkuminen tiellä on käytännössä mahdotonta. Kuoppamäentien ja Muotialantien saavutettavuus ei mielestäni onnistu saman bussilinjan avulla, koska siirtymäreitit Kuoppamäentien ja Muotialantien välillä eivät sovellu bussiliikenteelle. Bussilinjareitit pitäisi suunnitella niin, että Muotialantie ja Kuoppamäentie ovat erillisten bussireittien varrella.

Koululaisten turvallinen koulumatka turvattava - ke 11. huhtikuuta 2018 21.15.37

12 saisi mennä keskustaan, eikä kiertää mistään Tammelan kautta. Pitäkää sama simppeli linja, kuin on tähänkin asti ollut.

Ainoa järkevä linja tällä hetkellä. - ke 11. huhtikuuta 2018 21.15.08

Linja 31 pitää säilyttää. Muotialan kotilinnan (ent. Nekalan palvelukeskus) 150 asukasta tarvitsevat suoran linjan Keskustorille. Kotilinnan naapuritontille valmistuu v. 2018 150 uutta asuntoa, joten alueen asukasmäärä nousee puolella. Korkinmäen ja Muotialan lapset tarvitsevat turvallisen linjan Normaalikouluun. Alueen ainoa suora bussiyhteys Pyynikintorille ja Kirjasto Metsoon on järjestettävä. 31 voisi jatkossa kulkea puolen tunnin välein.

- ke 11. huhtikuuta 2018 18.21.21

Toivottavasti linjaa ei lakkauteta. Korkinmäen yhteydet huononevat merkittävästi, kun ratikkapysäkki on suunniteltu pitkälle muotialan puolelle. Tampereen kaupunki aikoo rakentaa ison koulutalon neuvoloineen nekalan koulun läheiselle tyhjälle tontille. Sinne kulkeminen pitäisi ottaa hiomioon.

- ke 11. huhtikuuta 2018 18.06.42

Jos linja 31 lopetetaan niin Hallilantieltä pitää saada sujuva yhteys Nekalan koululle.

Koululaisten äiti - ke 11. huhtikuuta 2018 17.11.04

Hei
Voisiko linja 10 kulkea reittiä hallilantie - muotialantie - jokipohjantie. Palvelisi näin paremmin asukkaita. Tai vaihtoehtoisesti joka toinen vuoro muotiantien ja jokipohjantien kautta ja joka toinen sitten taas linjan vanhaa reittiä nekalantie- kuokkamaantie kun senkin reitillä toki asukkaita on.

Ehdotus - ke 11. huhtikuuta 2018 16.06.29

Ei kai 32 linjaakin olla poistamassa??

Ratikka ei vaikuta tähän alueeseen.. - ke 11. huhtikuuta 2018 15.44.30

Tiesittehän että Korkinmäen kohdalle ei ole suunniteltu ratikalle pysäkkiä? Lähimmät Muotialassa ja Hallilassa. 31 linjaa ei siis ratikkaan vedoten voi perua, sitä tarvitaan!

Korkinmäestä minäkin - ke 11. huhtikuuta 2018 14.59.08

31 linja kuljettaa alueen lapset Nekalan kouluun, sitä ei voi lakkauttaa!

Korkinmäestä - ke 11. huhtikuuta 2018 14.57.12

Aivan loistavaa jos linja 10 kulkisi Muotialantien kautta. Helpottaisi ainakin osan muotialalaisista kulkemista keskustaan. Muotialasta sillä pääsee riittävän hyvin myös kouluun. Korkinmäen kulkuyhteydet kyllä valitettavasti huonontuvat tällä muutoksella selkeästi.

Viivi - ke 11. huhtikuuta 2018 14.18.33

31 linja kuljettaa alueen lapset Nekalan kouluun, sitä ei voi lakkauttaa!

Korkinmäestä - ke 11. huhtikuuta 2018 14.16.59

Hei, suunnittelusta kommenttina:
Nykyisellään linjaa 31 ei ole mukana luonnoksessa. Tervetuloa mukaan ideoimaan toimivaa linjastoratkaisua kanssamme Koiviston koululle tostaina 12.4. klo 17:30 alkaen. Nyt esitelty luonnos on vasta yksi vaihtoehto ja lisää näkemyksiä kaivataan.

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - ke 11. huhtikuuta 2018 13.41.12

Hallilantien ja Vihiojan väliseltä alueelta lapset menevät jatkossa kouluun Normaalikouluun Nekalaan. Muutistsosta esitellyt virkamies nimenomaan lupasi, että bussilinjoja tarkastetaan. Linjaa 12 ei voi siirtää pois Hallilantieltä. Sen sijaan se voisi jatkaa Jokipohjantietä suoraan kohti koulua/keskustaa, lenkki Nekalan "keskustaan" on pitkä ja turha. Onko lapsivaikutukset arvioitu? Onko huomioitu, että Koivistonkylän alueen neuvola sijaitsee Hatanpäällä Sarviksessa?

Heidi Rautiainen - ke 11. huhtikuuta 2018 13.10.43

31 numeron bussilla kulkee alueen lapset kouluun. Siihen ei ratikkareitit vaikuta!

- ke 11. huhtikuuta 2018 13.06.07

31 linja tarvitaan ehdottomasti Korkinmäki-muotiala alueella asuvien Nekalan kouluun kulkuun. Sinne ei oikein muutoin pääse..

Ratikka ei pysähdy korkinmäen kohdalla - ke 11. huhtikuuta 2018 13.04.09

Hei, mieluusti tutustuisin suunnitelmiim, tulevathan muutokset vaikuttamaan arkeeni. Linkistä avautuu kuitenkin vain kuva (mahdollisesti kartta?), jota näkövammani vuoksi käyttämäni apuvälineet eivät pysty käsittelemään. Onko suunnitelmaa mahdollista saada kaikille sopivassa muodossa?

Tiina Pikkala - ke 11. huhtikuuta 2018 12.55.50

Muotialassa sijaitseva Uotilantie ei ole bussireitiksi soveltuva katu. Kadulle on suoria tonttiliittymiä omakotitalojen pihoista, kadun leveys ei mahdollista kahden bussin kohtaamista ja kadulla ei ole kevyenliikenteenväylää. Katu on myös pienten kävellen ja pyöräillen kulkevien koululaisten koulureitti. Kesällä kadun varsi on täynnä siirtolapuutarha-asukkaiden autoja, jolloin yhä kapeampi osa kadun leveydestä on käytössä.

Muotialan asukas - ke 11. huhtikuuta 2018 12.55.15

Reittiluonnos nro 10 kuulostaa huonolta. Linja 10 on suunnitelman mukaan kulkee todella kapeaa Uotilantietä pitkin, mikä kuulostaa ihan älyttömältä. Ovatkohan suunnittelijat käyneet paikan päällä ollenkaan, Uotilantie kun on todella kapea, siinä on tekemistä kahden henkilöautonkin kohtaamisella.. Tälle kadunpätkälle ei kyllä sovellu ollenkaan 10 minuutin välein kulkevat bussit, Uotilantiellä kulkee todella paljon myös työmatkapyöräilijöitä ja koululaisia.

nysseläinen - ke 11. huhtikuuta 2018 12.53.56

Linja 31 ehdottomasti säilytettävä! Nekalan kouluun ohjataan lapsia entistä enemmän Korkinmäen alueelta jolloin bussi 31 on ainut järkevä linja pienille koululaisille. Myös alueen vanhukset näyttävät käyttävän paljon kyseistä linjaa.

Korkinmäestä päivää - ke 11. huhtikuuta 2018 12.43.38

31 linja kuljettaa lapsia Nekalan kouluun, sekä Steinerkouluun. Bussi nro 10 on usein täynnä iltapäivällä ainakin

Mia - ke 11. huhtikuuta 2018 11.45.23

Apua missä linja 31???? Äärimmäisen tärkeä sekä meille lapsiperheellisille, että alueen vanhemmalle väestölle.

Muotiala - ke 11. huhtikuuta 2018 11.28.33

Miksi luonnosten lähtökohtana ei ole Pirkkalan linjan jatkuvuus aina lentokentälle saakka?

Tapani Kansalainen - ke 11. huhtikuuta 2018 11.20.27

Toinen juttu: olisi hienoa, jos Viinikka-Nekalan alueelta pääsisi nykyistä helpommin Kalevaan ja Tammelaan päin, nythän sinne pitää mennä keskustan kautta kahdella bussilla.

Tanja Juvani - ke 11. huhtikuuta 2018 11.01.56

Hei, nykyistä linjaa 31 ei ole Linjasto2021-suunnitelmassa. Meinataanko linja lakkauttaa? Tällä hetkellä se on ainut linja, jolla pääsee suoraan Viinikka-Nekalasta Metsoon ja Muotialaan, mutta linja kulkee turhan harvoin, noin kerran tunnissa, eikä ollenkaan viikonloppuna. Toivottavasti linjaa ei lakkauteta, varsinkin, kun Nekalan kirjasto on nyt lakkausuhan alla!

Tanja Juvani - ke 11. huhtikuuta 2018 11.00.13

Steiner-koulun ja Muotialan koulun välissä on suunniteltu kulkemaan kaksi bussilinjaa. Koska koululaisia on pienellä alueella paljon, tuo bussit turvallisuusriskiä koululaisten kulkemiselle. Nykyisin linja 31 kulkee kerran tunnissa, joten tien ylitykset ovat turvallisempia. Jos linja 10 jatkossa kulkee yhtä usein kuin nykyisin, vaaditaan pieniltä koululaisilta lisää tarkkaavuutta. Muotialantie on muutenkin kapea.

Elina - ke 11. huhtikuuta 2018 10.55.24

Lisäys edelliseen... talvella bussi nro 10 on niin täynnä ettei aina edes ota koululaisia kyytiin ei aamuisin eikä koulusta päästyä... sit jos se on ainut mikä kulkee nekalan koulun ohi, niin ei hyvä, pikku koululaiset joutuvat vanhan tapin edessä kärvistelemään pakkasessa seuraavaan bussiin..... jos 31 lakkautetaan ehdotan että aamuisin ja kotiin pääsy aikoihin busseja nro 10 lisätään..

Huolestunut äiti - ke 11. huhtikuuta 2018 09.56.18

Monet lapset kulkevat bussilla Muotialan perukoilta nekalan kouluun. Koulu alkaa 8:15,9:05... lapset kulkeneet kahdeksan aamuina nro 10 ja klo 9:05 aamuina nro 31.. olisi ehdottoman tärkeää että lasten koulureitin bussit säilytetään... nro 10 menee kuitenkin niin huonosti kun lapset menee klo 9 kouluun... ja se nro 10 on ollut klo 9:05 aamuina "hätävara bussi"... mutta älkää nyt pliis antako ratikan vaikuttaa lasten koulumatkoihin, jonne ei pääse edes ratikalla

Huolestunut äiti - ke 11. huhtikuuta 2018 09.53.19

Mielestäni suunnittelun lähtökohtana pitäisi olla myös se, että kaikilta keskeisimmiltä alueilta olisi suora vaihdoton yhteys Hämeenkadun varteen ja sen läpi. Tällaisia alueita olisivat lännessä Lentävänniemi/Lielahti, Haukiluoma-Tesoma sekä Nokiantien varsi. Idässä Linnainmaan ympäristö, Juvankatu sekä Koivistonkylä/Nekala. Etelästä ainakin Vuores ja Lempääläntien varsi kuuluisi tähän listaan. Toisena seikkana toisin esiin että keskustaa kiertävien reittien tulisi olla johdonmukaisia ja mahdollisimman samankaltaisia ilman yksittäisten linjojen erilaisia rönsyjä. Esim idästä länteen joko Rautatienkatu-Vuolteenkatu-Ratina-Hämeenpuisto-Pirkankatu tai Rautatienkatu-Satakunnankatu-Hämeenpuisto/Kortelahdenkatu-Pirkankatu. Etelän suunnan linjat tulisi ohjata Rautatienkadun suuntaan ensisijaisesti koska reitti Ratinasta Hämeenpuistoon ohittaa keskustan keskeisimmät kohteet liian kaukaa.

EA - ti 10. huhtikuuta 2018 15.47.39

Pidäthän keskustelun asiallisena. Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua. Kritiikki on sallittua, mutta emme julkaise vihamielisiä tai alatyylisiä kommentteja, emmekä suoraan henkilöön kohdistuvaa arvostelua.

Nysse - ti 10. huhtikuuta 2018 13.11.15