Linjasto2021

Vanha suunnitelma: Korkinmäki - Koivistonkylä - Viinikka

09.04.2018

Huom! Olemme julkaisseet koko seudun suunnitelman, josta voi käydä katsomassa seudun kaikkia linjoja. Teemme jatkossa muutokset koko seudun karttaan. Palautetta ja kommentteja kannattaa siis jatkossa jättää koko seudun luonnokseen.


Vuorossa on luonnos Muotialan, Korkinmäen, Koivistonkylän, Veisun, Nekalan ja Viinikan alueiden linjastosta. Toivomme saavamme kaikenlaisia kehitysideoita varsinaista suunnitelmaa varten.

Huomioithan, että kyseessä on luonnos. Vuorovälit ja pysäkkipaikat ovat viitteellisiä ja tarkempi aikataulusuunnittelu tehdään myöhemmin. Linjan 65 reitti on luonnoksessa erilainen kuin Hervannan linjastoluonnoksessa.

Linjastoluonnoksesta voi keskustella myös asukastilaisuudessa Koiviston koululla torstaina 12.4.2018 klo 17.30-19.

» Tutustu suunnitelmaan: Linjasto2021 - Korkinmäki - Koivistonkylä - Viinikka

Tutustu suunnitelmaan! Linjasto2021, suunnitelmaluonnos

Julkiset kommentit julkaistaan tarkistuksen jälkeen tämän uutisen yhteydessä. Suoraan suunnitelmaan annetut kommentit menevät vain suunnittelijoiden nähtäväksi. » Kommentointiohjeet

Suunnitelmat tehdään luonnosten pohjalta ja niissä huomioidaan vaikutukset, joita syntyy raitiotien korvatessa bussilinjastoa. » Suunnittelun periaatteet

» Takaisin

Kommentointi

Pidäthän keskustelun asiallisena. Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua. Kritiikki on sallittua, mutta emme julkaise vihamielisiä tai alatyylisiä kommentteja, emmekä suoraan henkilöön kohdistuvaa arvostelua. Suunnittelijat seuraavat keskustelua päivittäin ja kommentoivat viestiketjuun tarvittaessa.

Kommentti:
Nimi:
 

Suunnittelun syysterveiset!

Olemme nyt saaneet linjastoluonnoksista yli 3000 palautetta, kiitos kaikille palautteenantajille.
Käymme kaikki palautteet läpi ja julkaisemme suunnitelman tulevasta linjastosta vielä tämän vuoden puolella. Lopullisesta hiontaa vaille valmiista linjastosuunnitelmasta voi tulla keskustelemaan kanssamme:

Lielahtikeskukseen tiistaina 4.12 klo 17–19

Hervantakeskukseen maanantaina 10.12. klo 17–19

Pääkirjasto Metsoon tiistaina 11.12. klo 17–19

Koilliskeskukseen keskiviikkona 12.12. klo 17–19

Linjasto 2021 suunnittelusta - pe 2. marraskuuta 2018 12.28.00

Toivomme pysäkkiä myös Suutalankadun kohdalle. Koska lapset kulkevat kaupungissa koulussa (FISTA) ja linja-auto reitti ollaan kuulemma lopettamassa ja 21 linjaakin muuttamassa.

Nelli - ke 26. syyskuuta 2018 14.19.55

Linja 21 pitää säilyttää,autoton pääsee kauppaan Turtolaan sekä terveyskeskukseen Hatanpäälle. Alueella asuu paljon vanhuksia, joille bussien vaihdot ovat hankalia.

Seija - ti 25. syyskuuta 2018 19.57.09

Linja21 täytyy säilyttää. Alueella asuu paljon vanhuksia ja lapsiperheitä. Kulku kaupunkiin ja palveluihin hankaloituu, monelta. Ajatelkaa nyt asiaa viisaasti. Niin, että jokaiselle matkaajalle taataan kulku julkisella, kaikilla ei ole mahdollisuutta omaan autoon.

Kristiina - ma 25. kesäkuuta 2018 20.59.14

Linja21 täytyy säilyttää. Alueella asuu paljon vanhuksia ja lapsiperheitä. Kulku kaupunkiin ja palveluihin hankaloituu, monelta. Ajatelkaa nyt asiaa viisaasti. Niin, että jokaiselle matkaajalle taataan kulku julkisella, kaikilla ei ole mahdollisuutta omaan autoon.

Kristiina - su 24. kesäkuuta 2018 22.36.41

Nirvan alue ollaan jättämässä kokonaan ilman mitään bussiyhteyttä. Asian voisi hoitaa siten, että linja 5 menisi kurssikeskuksen ohitse niin sekä nirvalaiset että TAKK saisvati yhteyden kaupunkiin ilman uutta linjaa. Linjan 5 ajoaika pitenee muutamalla minuutilla, mutta ylimääräisiä kuluja ei tästä koituisi kenellekään.

- la 2. kesäkuuta 2018 14.44.27

Suunnittelun terveiset.
Olemme julkaisseet koko seudun suunnitelman, josta voi käydä katsomassa seudun kaikkia linjoja. Teemme jatkossa muutokset koko seudun karttaan. Palautetta ja kommentteja kannattaa siis jatkossa jättää koko seudun luonnokseen!
Kopioi tästä linkki selaimeesi: http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/ratikka-tulee-mika-muuttuu/linjasto2021/linjastoluonnos-tampere-seutu.html

Leena, Linjasto 2021 - ke 30. toukokuuta 2018 09.40.57

Iidesrannassa ja Järvensivulla ei näy nyt yhtään bussilinjaa? Työmatkat ja koululaisten matkat keskustaan päin turvattava ehdottomasti. Ratikka on Iidesrannasta ja Järvensivulta liian kaukana, joten ei palvele alueen asukkaita. Bussit 15, 4 ehdottoman tärkeitä linjoja!

bussien 4, 15 puolesta - ke 30. toukokuuta 2018 07.28.56

Ottakaa huomioon Tampereen länsipuolelle kulkevat. Mahdollisimman nopea ja helppo (minimi määrä vaihtoja) linja keskustan läpi on ehdoton edellytys bussin käyttöön. Kynnys henkilöauton käyttöön jää kohta liian matalaksi.
10 on vielä vienyt kohtuullisen nopeasti keskustaan ja sieltä yhdelle vaihdolla perille, mutta jos vaihtoja tulee useampi ei talvella viitsi julkisia käyttää.

Pertti - ti 29. toukokuuta 2018 11.44.12

Linjan 10 reitti tulee säilyttää nykyisellään, eli päätepysäkki Keskustorilla, eikä koukkausta Muotialantien kautta.
Linja Nekalasta Hervantaan (65) on erittäin tervetullut! Se helpottaisi mm. opiskelijoiden ja työssäkäyvien kulkua, kun ei tarvitsisi vaihtaa bussia.

Paikallinen - ma 28. toukokuuta 2018 16.47.31

Toivottavasti myös linja 32 kulkee jatkossa. Vaikka reitti on monelle hankalasti hahmotettavissa ja kulkee harvoin niin sille olisi varmasti jatkossakin käyttöä. Varskinkin kun se on yksi ja käsittääkseni ainoa joka menee suoraan Ratinan kauppakeskukseen. Ja kulkee myös rautatieaseman kautta.

Niina Laakso - ma 28. toukokuuta 2018 08.42.45

Koiviston koulun yhteisessä vanhempien kuulemistilaisuudessa asukkaat toivoivat kovaan ääneen lisää vuoroja linjalle 31, koska tarvetta on. Kaupunki ei voi tarjota vastaukseksi kysyntään linjan lakkautusta!

31 koululaisten linja - ti 22. toukokuuta 2018 18.22.09

Linja 31 ehdottomasti säilytettävä! Nekalan kouluun ja Norssiin matkustaa linjalla lapsia ja nuoria Korkinmäen ja Muotialan alueelta. Bussi on aamuisin usein täynnä koululaisia. Bussi 31 on ainoa näitä koululaisia ja myös monia keskustaan vaihtoyhteyksien pariin matkustavia muita matkustajia palveleva linja. Myös alueen vanhukset näyttävät käyttävän paljon kyseistä linjaa, eikä ratikka tule alueen ikäihmisille olemaan toimiva vaihtoehto.

Korkinmäen ja Muotialan koululaisille armoa - pe 18. toukokuuta 2018 15.45.28

Iidesrannan ja sammonkadun väliin näyttää jäävän todella iso alue ilman julkisia. Vai johtuuko tämä siitä, että tässä suunnitelmassa ei tuota kohtaa vielä näy? Jos näin, niin pitäisi olla selvemmin kartassa esillä, että mitä alueita nämä suunnitelmat koskevat, esimerkiksi erilaisella taustavärillä.

Mietteliäs - pe 18. toukokuuta 2018 14.37.39

Keskustorin rooli joukkoliikenteen terminaalina voi tulla muuttumaan vuoteen 2021 mennessä. Tampereen keskusta-alueelle muodostuu myös uusia solmupisteitä nyt totuttujen rinnalle. Kaikki nykyisin Keskustorille ajavat linjat eivät jatkossa aja sinne suoraan. Keskustan saavutettavuuden osalta suunnittelussa tärkeinä pidetään myös muun muassa rautatieasemaa, linja-autoasemaa ja Koskipuistoa.

Linjasto2021 suunnittelusta Riikka - pe 18. toukokuuta 2018 10.58.05

Koiviston koululaiset siirtyvät yläkouluun Hatanpäälle.
Veisu, Nirva ja osa Koivistokylää jää ilman yhteyttä Hatanpäälle. Eivät yläkoululaiset läpi talven pyörällä pysty kulkemaan. Kyllä koulumatkalle on oltava järkevä yhteys!

Huomioikaa koululaiset! - to 17. toukokuuta 2018 16.53.22

Ihmettelen ettei Koivistonkylästä pääse enään suoraan Keskustorille keskustaan.Täälä asuu paljonvanhuksia ja lao´psiperheitä vaunuineen Heidän liikkumisensa on vaarallista ja hidasta .kahdella kulkuneuvolla.Eikö Keskustorille aja enään Busseja ollenkaa. Huh, huh !

Leena Pashur 16.5.2018 - ke 16. toukokuuta 2018 03.38.10

Tuntuu todella hankalalta että Koivistonkylästä ei enään pääse suoraan Keskustorille, siis kaupungin keskustaan bussilla, vaan pitää vaihtaa Pyynikintorilla tai Tullintorilla ratikkaan. Täällä on kaksi vanhustentalo ryhmittymää ja asuu muutenkin paljon vanhuksia ja lapsiperheitä rattaiden kanssa. Kyllä tulee todella hitaaksi ja vaaralliseksi kulku keskustaan tämän jälkeen. Eikö Tampereen keskustaan enään pääse muilla joukkoliikuntavälineillä kuin ratikalla? Muistakaan suunnista Tampereella. Ratikkareitti on jo raiskannut kauniin kaupunkimme ihanat vanhat puupulevardit ja nyt se tekee vielä liikkumisen hankalaksi ja vaaralliseksi huonojalkaisille ja huimauksesta kärsiville vanhuksille.

Leena Pashur 16.5.2018 - ke 16. toukokuuta 2018 03.28.09

Uotilantiellä on tälläkin hetkellä liikenne välillä kuin villissä lännessä, tähän asti siihen on yritetty saada hidasteita, jotta kaahailun saisi kuriin. Bussiliikenne ei ainakaan tätä tilannetta paranna. Toivottavasti kenenkään ei tarvitse tulevaisuudessa todistaa mitään onnettomuutta tai haavereita tässä lapsiperheiden asuttamalla alueella, pahoin pelkään nimittäin, että siihen tämä suunnitelma tulee johtamaan.

Ella - ti 15. toukokuuta 2018 12.25.01

Voisiko joku bussilinja nousta yliopiston ohi Saarioisten rakennukselta Sampolalle? Nopeuttaisi matkustamista Nekalasta/Viinikasta Sampolalle ja Sammonkadun kulmille.

Oikoreittiä - ma 14. toukokuuta 2018 13.51.15

Linja 10 voisi olla "pikalinja", joka menisi suorinta tietä keskustaan, eli suoraan Santaharjuntietä ja Nekalantietä. Vaihtoehtoisesti, jos linja on pakko ohjata Särkänniemeen, voisi se kulkea Iidesrannan jälkeen mäkeä ylös Sampolalle ja siitä ohi Särkänniemeen. Bussia olisi helppo vaihtaa Itsenäisyydenkadun ja Teiskontien kulmilla, jos haluaa keskustaan. Palvelisi hyvin myös TAYSiin päin haluavia.

Pikalinjan kannalla - ma 14. toukokuuta 2018 13.44.11

TKL:n linjojen/bussireittien 10 ja 31 säilyttäminen on tärkeätä:

Tarkennus siirtolapuutarha-asukkaista nykyisen bussinumero 31:n käyttäjinä: puutarhallahan käydään ahkerasti kolmena kesäkuukautena ja yleensä vielä viikonloppuisin touko- ja syyskuussa. Eli juurikin koululaisten kesäloma-aikana ja vapaina viikonloppuina, jolloin Muotialantien varrelle tällöin pysäköidyt yksityisautot eivät vaikeuta tai haittaa lasten koulupolkua.

Koko Muotialantie on varustettu levein ja tien kummallakin puolin olevilla jalkakäytävillä.

Tällä hetkellä Muotialantietä kapeuttaa asuntorakentaminen vanhustentalojen kohdalla, jotka asunnot valmistuvat tänä vuonna ja myös rakentajien yksityisautot poistuvat ennen pitkää tien varrelta. Nyt valmistuvat 150 uutta asuntoa asukkaineen lisäävät nekin bussireitin käyttäjiä muiden käyttäjien, mm. vanhustentalojen ikäihmisten lisäksi.

Nyt pitäisi suunnittelijoiden jalkautua Jokipohjaan ja varmistua mm. alueen kaikkien etelä-pohjoinen -suuntaisten poikkikatujen kapeudesta bussiliikenteelle. Alkaen Seppäläntiestä, Koskuentiestä, Päiväläisentiestä jne., päätyen Uotilantielle. Miksi hakea uutta bussireittiä vaikeimman jälkeen, kun ilmiselvä ratkaisu on jo olemassa Korkinmäestä Muotialantien kautta Jokipohjantielle, Nekalaan ja keskustaan yhdellä bussilla ilman vaihtoa. Jokipohjasta/Nekalasta on vain n. 3-4 km kaupungin keskustaan. Suunniteltu reitti nro 65 vie maakuntamatkalle Härmälään, Pirkkalaan jne ja edellyttää vaihtoa. Melkoinen turha aikaa ja vaivaa vaativa kieppi.

Voisiko nro 10 jatkaa reitillään Turtolan suunnasta Nekalantietä edelleen? Voiko vilkkaan valo-ohjatun risteyksen (Nekalantie - Hallilantie) toteuttaa superturvalliseksi jalankulkijoille ja tietysti muillekin tielläliikkujille? Koulukkaita kulkee risteyksessä paljon muun runsaan risteävän liikenteen lisäksi.

Linja 31:n nykyinen suora reitti Pyynikintorille palvelee hyvin kaupungin keskustan länsipuolella asioivia: pääkirjasto Metso, alueen koulut, Konservatorio, nykyinen ja tuleva Tampereen taidemuseo, Amurin museokortteli jne. saavutettavissa bussilla ilman vaihtoja.

- ma 14. toukokuuta 2018 10.15.56

LInja 12 tulisi ohjata Hasan kautta: Omaan terveyskeskukseen tuli päästä yhdellä bussilla, ilman että sairaana joutuu kävelemään pitkän matkan

- pe 11. toukokuuta 2018 12.31.27

Mielestäni linja 10 pitäisi mennä samankaltaista reittiä kuin nytkin eli keskustorille. Esim. Steiner-koulusta kulkee suuri osa oppilaita 10:llä suoraan keskustaan ja vaihtaa siitä sitten toiseen bussiin.

E - pe 11. toukokuuta 2018 10.23.21

Iidesrantaa koskevaan kommenttiini lisäys: suunnittelijat voivat kartasta katsoa, että Kalevanharjun toisella puolella on bussipysäkkejä riittävän lähellä, mutta käykää testaamassa tulevana talvena ostoskassien (2x7 kg) kanssa miten sujuu harjun ylitys pimeässä loskassa ja kuvitelkaa tekevänne sitä joka päivä.

Kadun asukki - to 10. toukokuuta 2018 15.00.14

Iidesrannan loppupää jää ihan ilman julkista liikennettä. Nykyinen linja 4 voisi jatkaa liikennöintiä siten, että sopivasta paikasta keskustasta linja ajaa koko Iidesrannan matkan ja käy lähimmällä ratikkapysäkillä jättämässä matkustajat. Tästä linja voi kääntyä takaisin tai jatkaa sopivaan suuntaan.

Toinen ihmetyksen aihe on Kalevan Prismalle rakennettava ratikan pysäkkivaraus. Ilman muuta siihen tarvitaan käytössä oleva pysäkki esimerkiksi tätä 4-linjaa varten.

Kadun asukki - to 10. toukokuuta 2018 14.44.34

Muotialantien varteen rakennetaan uusia asuntoja koko ajan ja bussiyhteys sekä nykyisiltä, että uusilta asukkailta ollaan viemässä pois? Ei palvele ratikkakaan tätä aluetta. Nostakaa mielummin vaikka bussimaksuja, jos sillä saa toimivan systeemin! Jos linja 31 on pakko lopettaa, eikö joku korvaava voisi silloin ajella Muotialantietä vaikka Päiväläisentielle tai jopa Seppäläntielle asti niin pääsisi enemmän ihmisiä kyytiin matkalta?

Fillarilla olisit jo perillä - ke 9. toukokuuta 2018 23.04.18

Kaikista järkevintä ja sujuvinta olisi mielestäni, että linja 10 kulkisi Kaukajärveltä suoraa Nekalantietä pitkin mahdollisimman pitkälle koukkaamatta Kuoppamäentien ja Jokipohjantien kautta. Linja 31 kulkisi Korkinmäestä Muotialantien, Jokipohjantien ja Kuokkamaantien kautta keskustaan ja vuorovälejä tihennettäisi niin, että Korkinmäestä ja Muotialasta pääsisi hyvin Nekalan kouluun ja takaisin järkevästi.

Mutkat suoriksi - ke 9. toukokuuta 2018 22.51.02

Toivon totisesti, että linjat 35 ja 50 jatkavat nykyiseen tapaan kulkemalla Koivistonkylän Prisman ohi Keskustaan...

Möö - ti 8. toukokuuta 2018 13.18.07

Minkä takia 10 ei enää ajaisi suoraan keskustaan? Tarve tälle on ilman muuta olemassa.

Ihmetys ja kummastus - ti 8. toukokuuta 2018 12.02.10

Linjan 10 koukkaaminen Muotialantien kautta pidentää matka-aikaa Kaukajärveltä keskustaan merkittävästi. Muotialantien ja Uotilantien osuudet ovat (tarkoituksella!) erittäin hitaasti ajettavia katuosuuksia. Bussiliikenteen tuominen Uotilantielle edellyttäisi mittavia kadunparannustoimenpiteitä, joita varten tarvittava tila pitäisi ottaa siirtolapuutarhasta. Älytön ajatus.
Runkolinjan (10) tulee ajaa Keskustorille, jotta keskusta parhaiten saavutettavissa ja josta vaihtoyhteydet muille linjoille onnistuvat. Jos bussit eivät aja suorinta reittiä hämeenkadulle, ei bussi ole houkutteleva vaihtoehto keskustaan mm. töihin pääsemiseksi.
Vuolteenkadun ja Rautatienkadun kautta mutkittelu keskustassa on aivan turhaa. Suorinta reittiä keskustorille!

Suora yhteys Keskustorille - ma 7. toukokuuta 2018 22.14.24

Jaa, Nekalasta ei sitten pääse keskustaan enään bussilla vai...Todellista kehitystä.

hakkis - ma 7. toukokuuta 2018 20.29.38

Linja 21 alku pitää säilyttää Tesomalla, jossa on alueen kaikki palvelut, neuvola, terveyskeskus,kirjasto, isoimmat kaupat, hammashoitola,koulut. Ikurista tulee säilyä suora yhteys alueen palveluihin. Ei mitään järkeä siirtää nykyistä toimivaa reittiä teollisuusalueelle. Alueen asukkaat kärsivät. Alueelle rakennetaan koko ajan lisää asuntoja ja alueella on paljon lapsiperheitä.

Katja - ma 7. toukokuuta 2018 20.27.37

EI SAA MUUTTAA LINJA NUMERO 12 EIKÄ 21 TAMPEREEN VALTATIELLE.NORMAALI REITTIÄ SAA AJAA.
EI SAA LAITAA KULKEA SATAKUNNANKATUA LINJA 12

KARI VALKAMA - ma 7. toukokuuta 2018 15.36.20

Uotilantie on kapea jopa kahdelle autolle. Tiellä ei ole turvallista jalkakäytävää nytkään ja tiellä liikkuu lapset ja autot sekaisin. Tien vierustat ovat siirtolapuutarhalalla olevien parkkina. Tielle ei ole turvallista lisätä tiuhaan ajavaa bussiliikennettä. Käytän kumpaakin linjaa paljon 10&31 pienten lasten kanssa. Jo nykyisellään 10 on ruuhkainen ja kuskit kaahaa ilmeisesti pysyäkseen aikataulussa.
Turvallisuus ensin!

Laura Mäkinen - ma 7. toukokuuta 2018 14.40.04

Linja 31 pitää ehdottamasti säilyttää. Älytöntä heikentää ihmisten liikkumista ratikan kustannuksella. 10:n reitti menee älyttömäksi, joten tarvitaan vaihtoehtoinen linja keskustaan. Ei ylimääräisiä vaihtoja.

Jaakko - ma 7. toukokuuta 2018 13.41.51

Elkää nyt ihmeessä enää huonontako Nekalasta kaupunkiin liikkumista. Linja 10 on nykyisellään usein täynnä, mutta vie kuitenkin suhteellisen ripeästi keskustorille. Jokainen ylimääräinen mutka ja vaihto on myrkkyä.

MT - ma 7. toukokuuta 2018 13.39.38

Nekalasta 10:llä lännen suuntaan menevien täytyy ilmeisesti kävellä muutama sata metriä tai sitten tehdä ylimääräinen mutka + vaihto ratikan kautta bussiin? Ei oikein houkuta. Jos matka-aika pitenee nykyisestä, täytyy siirtyä oman auton käyttöön.

työsuhdelippu olisi - ma 7. toukokuuta 2018 13.37.24

Muotialantietä on suunniteltu kulkemaan kaksi bussilinjaa.Alueella on paljon , eskarilaisia tarkoittaa tämä turvallisuusriksiä. Se, että bussi menee nyt kerran tunnissa on aivan eri asia kuin 10 minuutin välein molempiiin suuntaan jyristävät isot autot. Suinkaan kaikki Muotialassa asuvat eivät pääse Muotialan kouluun 1-2 luokille, vaan kulkevat koko matkan Nekalaan kävelle. Sitä paitsi Muotialantie on muutenkin kapea ja kadun varteen on esim. siirtolapuutarhan kohdalla sesonkiaikaan aina parkkeerattu autojoa. Läheltä piti tilanteita on jo nyt ollut useita.

sm - ma 7. toukokuuta 2018 12.20.11

Korkinmäestä on vanhuksilleja lapsille 15 minuutin kävely lähimmälle ratikkapysäkille. Linja 31 päätepysäkki olisi siksi säilytettävä.

Heikki Lahtinen - ma 7. toukokuuta 2018 12.09.52

Bussireitin numero 10 siirto niin, että se kulkisi kapeaa Muotialantietä Uotilantielle asti kuulostaa toimimattomalta ja epäloogiselta. Linja kulkee päivällä 10 minuutin välein, eikä varmasti pysty samaan matka-aikaan näillä uusilla suunnitelmilla. Muotialantien ja Uotilantien välisellä pätkällä on Steiner-koulu, -päiväkoti ja Muotialatalo, jossa on paljon kerho- ja harrastustoimintaa, eli lapsia kulkee paljon yksin näissä paikoissa. Jos busseja menisi molempiin suuntiin monta kertaa tunnissa, kasvaa onnettomuuksien riski moninkertaiseksi. Varsinkin, kun matka-aika hidastuisi kapeilla kaduilla ajelemisen takia ja kuskien pitäisi yrittää kiriä aikataulua kiinni. Uotilantien kautta kulkeminen ei ole järkevää, koska tie on kapea ja sen molemmin puolin on usein autoja parkissa. Uotilantiellä ei ole myöskään kevyen liikenteen väylää, joten kävelijät, pyöräilijät ja bussit kulkisivat samalla kapealla tiellä keskenään. Jos Muotialantietä pitkin tulisi kulkemaan joku linja kuten tähänkin asti, en ymmärrä miksi linjan 10 pitäisi myös kulkea sitä kautta, kun Nekalantie on hyvä ja sujuva reitti ollut tähänkin asti.

Riia-Liisa - ma 7. toukokuuta 2018 11.56.14

21 reittiä ei pidä muuttaa, koska linja on nyt erittäin toimiva. Turtolan palvelut, Hatanpään terveyspalvelut, keskustan palvelut, Lielahden palvelut, kaikki samalla linjalla. Parhaiten palveleva bussireitti, parasta Tampereelta!

Annikki Wirta - ma 7. toukokuuta 2018 10.55.15

Luonnoksesta puuttuu linja 50, joka toivottavasti on tarkoitus säilyttää entisellään. Olisi nimittäin erittäin toivottavaa, että sen reitin varrelta pääsisi keskustaan myös suoraan Lempääläntietä (sekä Tietotalon pysäkille, joka on lähimpänä yliopistoa), kun linjan 5 reittiä ollaan näköjään siirtämässä Hatanpään valtatielle.
Heittäisin joukkoon myös sellaisen idean, että liikennöintiä etelästä itään sujuvoitettaisiin. Tämä voitaisiin toteuttaa esimerkiksi liikennöimällä Viinikasta suoraan Sampolaan, jolloin siellä voisi vaihtaa ratikkaan tai itään kulkevaan bussiin ilman tarvetta kiertää keskustan kautta.

MP - su 6. toukokuuta 2018 12.34.22

Linjaa 33 ei näy karttasuunnitelmassa ollenkaan, mutta toivon, että sitä ei aiota lopettaa. Se on tärkeä Nirvan asukkaille, ei ainoastaan TAKKin opiskelijoille. Suunnittelijoiden kommenteista on käynyt ilmi lähinnä huoli TAKKin aamu- ja iltapäiväruuhkista, mutta nirvalaiset tarvitsevat bussiyhteyttä myös muina aikoina. Linjan 33 vuoroja on viime vuosina jo karsittu reippaasti, toivottavasti saamme pitää edes nykyiset vuorot!
Vaihtoehtoinen idea voisi olla, että linja 5 kulkisi Lahdesjärven kohdalla TAKKin pysäkin kautta, eikä menisi vain Lahdesjärven ABC:n ohi. Nirvan asukkaat pääsisivät melko kätevästi pysäkille ja myös TAKKin opiskelijoilla olisi yhteys opiskelupaikalleen. Tärkeää on, että Nirvasta olisi joku yhteys keskustaan.

Rosanna - su 6. toukokuuta 2018 11.35.34

Linja 31 pitäisi säilyttää. Alueella on vanhusten asuntoja. Heillä monella on rollaattori tai kävelykeppi käytössä, eivät he pitkiä matkoja pysty
kulkemaan, asiointi keskustassa jo kysyy voimia. Siirtolapuutarhamökeille tulevat käyttävät myös bussia.Linja voisi edelleen kulkea edes kerran tunnissa. Myös iäkästä väestöä ja vammaisia pitää palvella.Väestömäärä alueella kasvaa.

Maija Nieminen - su 6. toukokuuta 2018 10.58.51

Missään tapauksessa linjan 21 läntistä osuutta ei tule muuttaa tämänhetkisestä. Monet tesomalaiset – etenkin eläkeläiset - asioivat Lielahdessa keskustan sijaan lyhyemmän välimatkan ja suuren kauppa- ja palvelukeskittymän vuoksi. Linjan 21 päätepysäkin siirtäminen Myllypuroon tekisi tuosta Lielahti-asioinnista käytännössä mahdotonta suurimmalta osalta linjan tämänhetkisistä tesomalaisista käyttäjistä. Itse käytän linjaa 21 jatkuvasti ja valitsen Lielahden keskustan sijaan 95% asiointikerroista. Mikäli bussireitti typistyy, joudun hoitamaan asiointini tuplamatkan päässä keskustassa, jossa myöskään palvelut eivät ole yhtä kattavat kuin Lielahdessa. Tällä hetkellä myös käynti Hatanpään sairaalassa Tesomalta käsin on ollut kätevää; mikäli reitti muuttuu, tulee tuostakin tarpeettoman hankalaa bussinvaihtoineen.

Toinen tesomalainen - su 6. toukokuuta 2018 08.20.55

Miten pääsee lännestä tuleva töihin Viinikkaan ilman mutkia ja ylimääräistä kävelyä? Nyt voi vaihtaa keskustorilla 4,5,10 tai 12 kyytiin.

ihmettelen vaan - la 5. toukokuuta 2018 19.53.11

Näyttää siltä että Nekalasta (oik. Jokipohjasta) ei tulevaisuudessa pääse Keskustorille vaihtamatta kulkuneuvoa. Nyt linja 10 sentään menee suoraan torille. Ikäihmiselle, huonommin liikkuvalle, vaihto saattaa olla haaste, joskus jopa ylivoimainen. Kyllä suora yhteys Keskustorille pitää säilyttää. Linja 31 voisi kulkea useammin, sen aikataulu on nykyisin niin hassu ettei sillä ehdi mihinkään.

Pysäkkiä 3085 käyttävä - la 5. toukokuuta 2018 12.21.24

Koivistonkylässä uuden linjan 12 varrella asuvana toivon, että vuoroväliä ei harvenneta suunnitellusta, ja kaupungista pääsisi bussilla vielä puolenyön aikoihin. Nykyisin viimeinen nro 21 bussi lähtee 22.40.

Tarja - la 5. toukokuuta 2018 10.07.14

Korkinmäen alue näkyy olevan "väliinputoaja", koska sieltä on liian pitkä matka ratikkapysäkille, mutta bussilinjat kuitenkin vähenee luonnoksen mukaan. Toivottavasti linja 31 säilyy jatkossakin.

Jarno - la 5. toukokuuta 2018 10.05.39

Linja 12. Nykyinen reitti Koivistotien kautta tarjoaa suoran yhteyden Koivistonkylän päiväkodin ja koulun asiakkaille Keskustorille, yhdistäen samalla Koivistonkylän ja Nekalan koulukeskukset. Suunnitellussa mallissa reitti 12 reitti muuttuu juuri Koivistonkylän koulun ja päiväkodin kannalta epäedulliseksi, lähin pysäkki kauempana ja vaarallisemman reitin takana (esim. ei talvihoitoa sisältävä tieosuus). Ehdotus, pitäkää linjojen 12 ja 21 reitit ennallaan Koivistontien osalta. Kiitos

Pauli Haatainen - la 5. toukokuuta 2018 10.04.51

Missä linja 32? Suunnitelmasta puuttuu täysinmahdollisuus päästä sen reitiltä (Koivistonkylä, Veisu, Hallila)suoraan Hervantaan! 32 EI SAA lopettaa!!!!

32 kaupungin paras nysselinja! - la 5. toukokuuta 2018 10.03.00

Asun Koivistonkylässä Nirvan ja Veisun välissä entisen 21 reitin ja uuden linjan 12 varrella. Toivon, että kaupungista pääsee bussilla kotiin vielä puolenyön paikkeilla, eikä vuorovälejä harvenneta tuosta puolesta tunnista. Tällä hetkellä viimeiben bussi on lähtenyt keskustasta 22.40.

Ei omaa autoa - la 5. toukokuuta 2018 09.59.13

Bussi 31 on ehdottomasti säilytettävä. Korkinmäestä ja Muotalasta kulkee yhä enemmän lapsia kouluun Norssiin ja kulkeminen sinne täytyy olla sujuvaa ja turvallista. Korkinmäestä on linjalle 12 melkoinen matka pienelle koululaiselle. Jo nykyisinkin bussi 31 on aivan täynnä tietyillä vuoroilla eli vuoroja olisi pikemminkin lisättävä. Olen myös huomannut että Korkinmäestä kulkee paljon vanhuksiakin bussilla keskustaan. He eivät jaksa kävellä pitkää matkaa pysäkille päästäkseen kaupunkiin. Bussi 31 on myös sujuva reitti siirtolapuutarhalle. Nyt on kaupungilla todella huonoa suunnittelua, jos bussi 31 poistetaan! Korkinmäen väkeä ei ratikka palvele lainkaan vaikka se kolistelee tuosta ihan vierestä.

Bussi 31 säilytettävä - la 5. toukokuuta 2018 09.59.04

Viime syksynä kaupunki piti keskustelutilaisuuden Koiviston koululla koskien muuttuneita koulupolkuja. Tilaisuudessa monet vanhemmat kritisoivat aluetta, josta jatkossa ohjaudutaan Normaalikouluun. Puhuttiin myös bussilinjoista ja useast ihmiset kertoivat, että bussi 31 joka on paras reitti täältä Korkinmäestä Normaalikouluun, on aivan täpötäynnä "koululaisvuoroilla". Kaupungin edustaja lupasi viedä viestiä eteenpäin että bussin 31 liikennöintiä kehitetään. Näinkö sitä nyt kehitetään, poistamalla koko linja!!!!

Korkinmäen asukki - la 5. toukokuuta 2018 09.53.09

Tämä komentti liittyy yllä olevan kartan avaamiseen kännykällä. Kun karttaa klikkaa, niin siitä avautuu vain täysin tyhjä sivu, jonka osoite on
https://platform.remix.com/map/d2d34c8?latlng=61.4741,23.81742,z14
Pitääkö luonnoskartan avaamiseen olla tietokone tai jokin tietty ohjelma? Oletteko testanneet kartan avaamista kännykällä?

Tekninen ongelma - la 5. toukokuuta 2018 08.21.53

Melko käsittämätöntä ettei linja 10 menisi enää Keskustorille vaan tekee erittäin hitaan koukkauksen kestustan pohjoispuolelle. En myöskään ymmärrä miksi sekä 10 että 12 koukkaavat Ratinan ostoskeskuksen kautta tuoden jokaiselle vuorolle hitautta. Ja missä linjan 10 ja 21 matkustajat vaihtavat bussia päästäkseen etelään?
Älkää nyt vain muuttako reittejä vain muutoksen vuoksi tai pönkittääksenne Ratinan ostoskeskuksen haluja.

Nekalalainen - pe 4. toukokuuta 2018 21.49.17

Minusta on ihan älytöntä siirtää linja 10 meneen Särkänniemeen,eikä sillä pääsisi enää keskustorille.

Päivikki Syrjä - pe 4. toukokuuta 2018 20.07.12

Siirtolapuutarhalaiset käyttävät bussia nro 31 huhtikuusta lokakuuhun ja puutarhan asukkaita ja isointa aluetta palvelee juuri tuo Muotialantien bussireitti. Siirtolapuutarhalaisilla ei suinkaan kaikilla ole omaa autoa. Kaiken ympärivuotisen reitin 31 käyttäjien lsäksi se palvelee siis myös isoa joukkoa Nekalan ’kesäläisiä’. Suora reitti kaupungin keskustaan on säilytettävä.

Tärkeä kuntalaisten peruspalvelu säilytettäköön - pe 4. toukokuuta 2018 16.49.04

Linja 12 tulee säilyttää kulkemaan Keskustorin läheisyydestä! Viinikan alue on vanhaa asuinaluetta ja täällä asuu paljon ikäihmisiä! Kyllä Satakunnankatu tai rautatieasema on liian kaukana käveltäväksi Keskustorille asioille tai hoitoihin, eivät kaikki ole nuoria ja hyväjalkaisia! Kyllähän säästöä syntyisi jos olisimme kaikki hyväjalkaisia, kuntoilevia nuoria ihmisiä, niin että juoksisimme kilvan Viinikastakin lähimmälle ratikkapysäkille, missä lieneekään, Turtolassa?

Annikki Saario - pe 4. toukokuuta 2018 14.55.31

Linjan 21 muuttuminen länsipäästä blokkaa tesomalaiset pois linjan käyttäjistä. Mikä linja tulee korvaamaan Tesoma-Lielahti välin, jos 21 tulee jatkossa kulkemaan Lielahdesta vain Myllypuroon? Autottomana kauppakassien kantaminen Lielahdesta Tesomalle käy rankaksi,jos tuolle välille ei bussilinjaa saada. Nyt olen päässyt hyvin Tesomalta Lielehden kautta Hatanpäälle/Linja-autoasemalle, mutta nyt tuo linja poistuu, jos suunnitelmat jäävät käytäntöön.

Tesomalainen - pe 4. toukokuuta 2018 14.45.14

Kiinnostaisi tietää että miten iidesrannan käy? Pääseekö sieltä enään julkisilla mihinkään jos meinaatte myös bussin numero 4 lakkauttaa.

Elisa - pe 4. toukokuuta 2018 13.49.10

Siirtolapuutarhalaiset käyttävät bussia nro 31 huhtikuusta lokakuuhun ja puutarhan asukkaita ja isointa aluetta palvelee juuri tuo Muotialantien bussireitti. Siirtolapuutarhalaisilla ei suinkaan kaikilla ole omaa autoa. Kaiken ympärivuotisen reitin 31 käyttäjien lsäksi se palvelee siis myös isoa joukkoa Nekalan ’kesäläisiä’. Suora reitti kaupungin keskustaan on säilytettävä.

Tärkeä kuntalaisten peruspalvelu säilytettäköön - pe 4. toukokuuta 2018 12.28.12

Huomioitavaksi. Uotilantien alla kulkee elinkaaren lopussa oleva runkovesijohto, jonka uusiminen on tulossa eteen. Tarkistakaa vesilaitokselta, jotta ei linjamuutos ja vesilaitoksen katutyö ole samaanaikaan. Mikäli bussit kulkee uotilantietä.

Muuta huomioitavaa - pe 4. toukokuuta 2018 11.48.52

Tampereen monet lukiot ( Sammon lukio, Kalevan lukio, Tammerkosken lukio ja Normaalikoulun lukio) sijaitsevat nykyisin Kalevan alueella Norssinkin muuttaessa pysyvästi Yliopiston tiloihin. Koska Koivistonkylä-Muotiala-Nekala-Viinikka -alueella ei enää ole Normaalikoulun lähilukiota, tulisi nykyisiin lukioihin olla sujuva bussiyhteys ilman vaihtoa. Mallia voisi ottaa vanhasta nro 15 reitistä. Koululaiset ovat senioriväen lisäksi tärkeä julkisen liikenteen käyttäjäryhmä.

- pe 4. toukokuuta 2018 11.29.24

Siirtolapuutarhalaiset käyttävät bussia nro 31 huhtikuusta lokakuuhun ja puutarhan asukkaita ja isointa aluetta palvelee juuri tuo Muotialantien bussireitti. Siirtolapuutarhalaisilla ei suinkaan kaikilla ole omaa autoa. Kaiken ympärivuotisen reitin 31 käyttäjien lsäksi se palvelee siis myös isoa joukkoa Nekalan ’kesäläisiä’. Suora reitti kaupungin keskustaan on säilytettävä.

Tärkeä kuntalaisten peruspalvelu säilytettäköön - to 3. toukokuuta 2018 11.31.20

Siirtolapuutarhalaiset käyttävät bussia nro 31 huhtikuusta lokakuuhun ja puutarhan asukkaita ja isointa aluetta palvelee juuri tuo Muotialantien bussireitti. Siirtolapuutarhalaisilla ei suinkaan kaikilla ole omaa autoa. Kaiken ympärivuotisen reitin 31 käyttäjien lsäksi se palvelee siis myös isoa joukkoa Nekalan ’kesäläisiä’. Suora reitti kaupungin keskustaan on säilytettävä.

Tärkeä kuntalaisten peruspalvelu säilytettäköön - ke 2. toukokuuta 2018 16.18.31

Muotialantielle on syksyllä valmistumassa uusia kerrostaloja, joiden asukkaista varmasti monella tarve toimivalle keskustabussiyhteydelle. Samoin jo monesti aiemmin kommentoitu iäkkäiden ihmisten kulkemaan pääsy toivon mukaan otettaisiin kuitenkin huomioon & linja 31 säilytettäisiin.

Niina M. - ti 1. toukokuuta 2018 13.23.21

Siirtolapuutarhalaiset käyttävät bussia nro 31 huhtikuusta lokakuuhun ja puutarhan asukkaita ja isointa aluetta palvelee juuri tuo Muotialantien bussireitti. Siirtolapuutarhalaisilla ei suinkaan kaikilla ole omaa autoa. Kaiken ympärivuotisen reitin 31 käyttäjien lsäksi se palvelee siis myös isoa joukkoa Nekalan ’kesäläisiä’. Suora reitti kaupungin keskustaan on säilytettävä.

Tärkeä kuntalaisten peruspalvelu säilytettäköön - ma 30. huhtikuuta 2018 08.54.48

Linja 31 säilytettävä! Kommentteja linjasto 2021-ehdotukseen linjaan 65.

- Muotialantieltä oltava suora, nopea yhteys keskustaan, kuten nyt, siispä se säilytettävä!
- vuorovälejä nykyistä tiheämmäksi ja säännöllisemmäksi
- miksi 1960-luvulta lähtien oleva suora, palveleva reittilinja Tampereen keskustaan Muotialantieltä pitäisi lopettaa ja tuoda tilalle bussin vaihdon vaativa Härmälään ja Pirkkalaan suuntautuva linja?
- Muotialantie on suurimmaksi osaksi suora, leveä, jalkakäytävät tien kummallakin puolella ja näin turvallinen kaikille tienkäyttäjille (vrt. ehdotus Uotilantien käyttämisestä: ao tie mahdottoman kapea)
- käyttäjinä edelleen koululaiset, työlliset, vanhukset, ikäihmiset, perheelliset, lastenvaunu- ja rollaattoriväki
- iso vanhusten palvelukoti Muotialantiellä
- myös vanhusten kotona-asumisen tukemista toteuttaa hyvä julkinen liikenne
- lisää asukkaita tulossa alueelle, mm. Muotialantielle, esim. 150:een kotiin valmistuu palvelukodin viereen, potentiaalisia linjan käyttäjiä siis lisää
- Norssin koululaiset, Mustametsän tulevan päiväkodin, neuvolan jne. asiakkaat Korkinmäen ja Muotialantien suunnalta asiakkaina
- joukkoliikenteen tukeminen ylipäänsä: huonontuvat palvelut vaikuttavat päinvastaiseen suuntaan
- lähiöiden joukkoliikennettä olisi pidettävä yllä ja tuettava kaikin keinoin. Ratikka syöttöliikenteineen palvelee hyvin vain osaa Tamperetta. Mitään lähiötä ei saa jättää paitsioon ja aiheuttaa selkeitä huononnuksia jo olemassaoleviin bussireitteihin.

Joukkoliikennettä Muotialantieltä keskustaan jo 1950-luvulta! - ma 30. huhtikuuta 2018 08.00.08

Joukkoliikennepalvelujen ennakoitavuuden ja pysyvyyden merkitystä ei tällä hetkellä linjastosuunnittelussa ymmärretä. Mm. lapsiperheet, seniorit ja lisäksi kaikki autottomat kotitaloudet suunnittelevat asumistaan joukkoliikenneyhteyksien varaan, koska ovat niistä täysin riippuvaisia. Lopettakaa jatkuva linjaston muuttaminen ja epävarmuuden lisääminen. Joukkoliikenteen tulisi lisätä kuntalaisten turvallisuudentunnetta, ei aiheuttaa jatkuvaa huolta ja pelkoa. Mm. linja 31 Pyynikintorille asti on säilytettävä ennallaan, sen varrella on lukemattomia tärkeitä palveluita, kouluja, pääkirjasto, kaupat ja muut liikkeet, taidemuseo jne. jne.

Joukkoliikenteeseen voitava luottaa - ma 30. huhtikuuta 2018 07.58.56

Linjan 12 pitää ehdottomasti jatkua keskustorille! Mikäli se päättyy Ratinaan, tulisi pysäkin sijaita hatanpään valtatiellä, jotta johonkin muuhun keskustorille jatkavaan bussiin pääsisi samalta pysäkiltä vaihtamaan. 12 matka-aika on sen reitin johdosta muutenkin ajallisesti pitkä, Ratinasta käveleminen tai nykyisen bussipysäkkisuunnitelman mukaan kävely hatanpään valtatielle vaihtamaan bussia, lisää matka-aikaa keskustorille vähintään 10 minuuttia.Lisäksi linjaa 31 ei missään nimessä tule lakkauttaa, on tuevattava ainakin arkisin koululaisten kulkemiset klo 7-17 välillä!

Korkinmäki - su 29. huhtikuuta 2018 11.42.48

Tältä alueelta oltava suora yhteys Pyyninikintorille asti. Vaihto bussista ratikkaan ei nyt vaan ole julkisen liikenteen käyttäjille todellinen vaihtoehto, vaikka siihen kuinka kaupungin taholta haluttaisiinkin pakottaa.

Jo huonosti liikkuva - to 26. huhtikuuta 2018 11.59.00

Kuten monissa kommenteissa on todettu, Uotilantie on aivan liian kapea busseille. En oikein ymmärrä, miten katua voisi leventää. Omakotitalot ja niiden terasst ovat hyvin lähellä tietä, toisella puolella on siirtolapuutarhan kaunis kuusiaita ja siirtolapuutarhan mökit.Tien leventäminen tuhoaisi alueen ja rikkoisi kauniin kokonaisuuden. Bussireitti voisi esimerkiksi kulkea vuorotellan Muotialantietä ja Nekalantietä pitkin.

Alueen kauneudesta iloitseva asukas - ke 25. huhtikuuta 2018 23.26.56

Kyllähän tuo Koivistonkylän yhteydet toimii. vaan olin OKYKJ kokouksessa Tampereen sähkölaitoksen tiloissa Ratinan alueella sinne mennessä yhteydet toimi moittettomasti.Poislähtiessä jouduin odottamaan pussia Noin 45 minuuttia palatakseni koivistonkylään. Olin ilmeisesti väärällä topparilla olisi pitänyt kai olla linjaautoaseman topparilla. Tästä tulee mieleen että en minä ainakaan käy keskustan liikkeissä jotta voin odotella koljetusta koivistonkylään. Sukarin liike on siinä mielessä hyvä että sinne saa autonsa suht lähelle. Vielä tulee mieleen että Tampere on yksityisautuilukielteinen Toista oli ennen. Mutta kai siihen on totuttrava. Terveisin Reima

Reima Leppäönen - ke 25. huhtikuuta 2018 12.10.24

Yksikään Muotialasta tuleva bussilinja ei menene Nekalan koulun edestä.Ottakaa huomioon Normaalikoulun epänormaali lukujärjestys
8.15-9.00
9.05-9.50
10.10-10.55
11.20-12.05
12.30-13.15
13.20-14.05

- ke 25. huhtikuuta 2018 11.11.23

Muotialantien ja Hallilan tien risteys on jo tällä hetkellä erittäin ruuhkainen Steiner koulun ja Muotialan koulun saattoliikenteen takia. Muotialan tietä käytetään läheisten asuintalojen pysäköintialueena. Bussilinjojen 10 ja 65 kulkeminen sen kautta aiheuttaa järkyttävän ruuhkan.

- ke 25. huhtikuuta 2018 11.11.03

Nekala-Koivistonkylän koulupolkua muutetaan ensi syksystä lähtien ja lapsia kulkee jatkossa mm.Muotialan perältä Nekalaan kouluun. Kaupungin edustajat esittelivät joulukuisessa tilaisuudessa asiaa nimenomaan niin, että linja 31 tarjoaa lapsille kulkuyhteyden kouluun. Koululaiset tulee tässä huomioida, onko asiaa puitu yhteistyössä koulupolusta vastaavan tahon kanssa??!!

Piia T. - ti 24. huhtikuuta 2018 18.52.16

Viinikka-Nekalan alueelta oltava suora bussiyhteys (nro 10 tai 12) Pyynikintorille asti. Etenkin lapsille ja iäkkäämmälle väelle jokainen reitillä tehtävä vaihto nostaa merkittävästi kynnystä julkisen liikenteen käytölle. Vaihdot keskustassa kovin turvattomia lapsille ja raskaita vanhuksille.

Alakoululaisen äiti ja heikkojalkaisen naapuri - ti 24. huhtikuuta 2018 18.03.11

Linja 31 on tärkeä monelle, sen sijaan että se lopetetaan tulisi vuoroväliä tihentää. Yksi bussi tunnissa on aika hölmöä.

Tuire - ti 24. huhtikuuta 2018 13.35.24

Linjaa 31 ei saa missään tapauksessa lakkauttaa, koska jos linjaus on, että lapsia enenevässä määrin liikkuu Korkinmäen suunnalta Nekalaan kouluun, niin on todella edesvastuutonta lakkauttaa linja, joka heitä sinne toisi. Onko tässä käymässä niin, että yksi lautakunta päättää toista ja toinen päinvastaista ja kukaan ei näe kokonaisuutta ja sen kerrannaisvaikutuksia? Toinen asia on, että joko linja 10 tai linja 12 on mentävä Keskustorille, kuten tähänkin asti. Ratikka on täysin turha vaihtoehto näiden linjojen pariksi, koska ei kait kukaan kaupungilla rehellisesti usko, että ihmiset vaihtavat bussista kesken matkan ratikkaan päästäkseen keskustaan?

- ti 24. huhtikuuta 2018 12.38.29

Linja 31 pitää ehdottomasti säilyttää. Meitä vanhuksia asuu Korkinmäessä ja linjan varrella paljon ja ainoa kulkuväline Korkinmäestä keskustaan on 31.

Anneli - ti 24. huhtikuuta 2018 09.49.18

Jos linja 31 on pakko jättää pois Muotialantieltä & Uotilantie on selvästi hankala bussiliikenteelle, voisiko linja 10 ajaa pidempään Muotialantietä ja kääntyä esim Koskuentieltä Kuoppamäentielle? Palvelisi näin pidempään Muotialantietä mutta samalla myös Kuoppamäentien asukkaita edelleen hyvin.Ensisijaisesti toivoisin kyllä linjan 31 säilymistä, on ollut todella hyvä ja toimiva yhteys.

Saara - ma 23. huhtikuuta 2018 23.05.16

Linja 31 tulee ehdottomasti säilyttää. Lasten koulun ollessa keskustassa pääsee koulutielle turvallisesti päätepysäkiltä päätepysäkille. Jos linja lakkautetaan joutuu matkaa taittamaan paljon kauempaa ja vaarallisempaa reittiä.

Lapset ensin - ma 23. huhtikuuta 2018 18.22.21

Linja 31 tulee ehdottomasti säilyttää. Alueella asuu paljon autottomia, huonojalkaisia ikäihmisiä, jouden ainoa vaihtoehto linja on. Myös oma perheeni käyttää linjaa päivittäin koulumatkoihin ja töihin.

Korkinmäkiläinen - ma 23. huhtikuuta 2018 15.38.39

Linjaa 31 ei pidä lakkauttaa. Korkinmäessä asuu paljon lapsiperheitä ja pitäähän lasten päästä kulkemaan kouluun!

- ma 23. huhtikuuta 2018 12.13.02

Hei, meillä lapset käyvät koulua Fistassa, amurissa ja asumme itse korkinmäessä. He ovat vasta ala-aste ikäisiä ja meille on ehdottoman tärkeätä että linja 31 pysyy juuri sellaisenaan kuin nyt on. On turvallista päästää 1. Ja 2. Luokkalaiset kulkemaan yksin linja-autolla koulumatkojaankun pääsevät päätepysäkiltä-päätepysäkille.
Miksi siis muuttaa hyvää linjaa huonoiksi vaihto-ehdoiksi? Emme myöskään ole ainoa perhe tälläalueella, kenellä käy lapset kansainvälisessä koulussa normaalin lähikoulun sijaan.

Nelli Eskola - ma 23. huhtikuuta 2018 10.57.58

Hei, ettehän lopeta meiltä Korkinmäessä asuvilta linjaa 31. Se on ainoa kohtuullisen työmatkan mahdollistava linja.

Teija Gummerus - ma 23. huhtikuuta 2018 10.10.47

Korkinmäestä tulee todella pitkä matka millekään julkisen liikenteen pysäkille, etenkin vaunujen tai rollaattorin kanssa. Matkaa Korkinmäen perältä linjoille 21 ja 12 sekä Turtolan pysäkille noin 800-900 metriä kuhunkin ja Hallilan ratikkapysäkille 600 metriä hiekkatietä ylämäkeen. Linja 31 on erittäin tärkeä alueen asukkaille, joten jos pakko on, niin mieluummin vaikka supistetaan vuorotarjontaa pelkästään aamupäivä- ja iltapäiväliikenteeseen. Ihanteellinen olisi toki ratikkapysäkki Korkinmäen kohdalle, kun kerran se ratikka ikkunasta näkyy...

Härkälänmäkinen - ma 23. huhtikuuta 2018 10.07.48

Kyllä Korkinmäestä on edes päästävä bussilla. Ratikkakin kulkee vierestä, mutta eipähän ole pysäkkiä lähimailla. Mielestäni 10minuutin kävelymatka on aivan liian pitkä matka kävellä lähimmälle pysäkille ja miksi Hallilan ja Laulunmaan välillä ei voi olla ratikkapysäkkiä. Joko pitää jättää bussi31 ennalleen tai tehdä ratikkapysäkki Korkinmäen kohdalle!!

Kaikilla oikeus joukkoliikenteeseen - ma 23. huhtikuuta 2018 09.50.53

Säilytetään linja 31

- ma 23. huhtikuuta 2018 09.49.08

Korkinmäki näyttää suunnitelmissa jäävän ikävään paitsioon, koska linjaa 31 ei suunnitelmaluonnoksessa ole enää merkattu lainkaan. Ratikka ei meille korkinmäkeläisille ole vaihtoehto, sillä sen lähin pysäkki on Turtolan cittarin kohdalla, minne on matkaa aika pitkälti. Lasten koulut ja aikuisten palvelut ovat toisella suunnalla, joten linja 31 on kyllä ensiarvoisen tärkeä liikennöintivaihtoehto ja tulisi säilyttää myös jatkossa! Korkinmäestä aika matka kävellä linjojen 12 ja 21 pysäkeille!

"Korkinmäkeä ei saa unohtaa" - ma 23. huhtikuuta 2018 09.27.55

Kannattaa oikeasti käydä mittaamassa Uotilantien leveys, jolloin selviää bussiliikenteen mahdottomuus. Mitatkaa myös kadun liikennemäärät ja autojen nopeudet, niin selviää, että se ei vain toimi. Kuinka kaksi bussia ja pyöräilevä lapsi mahtuu rinnakkain?

Lasten turvallisuus - ke 18. huhtikuuta 2018 20.06.31

Hei, linjastokartalta lähetetty palaute välittyy ainoastaan suunnittelijoille, eikä sitä julkaista täällä kommenttien joukossa. Lisätietoja kommentointiohjeista!

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - ke 18. huhtikuuta 2018 10.10.44

Linja 31 tulee säilyttää. Korkinmäessä asuu paljon iäkkäämpää väkeä ja toisaalta lapsiperheitä, ja autottoman on tärkeää päästä rattaiden kanssa kaupunkiin. Lisäksi 31 kuljettaa lapsia kouluun Nekalan suuntaan. Tällä suunnitelmalla yksityisautoilu jää monella ainoaksi vaihtoehdoksi, mikä tuntuu käsittämättömältä näin lähellä keskustaa. Toinen vaihtoehto on lisätä ratikan suunnitelmaan pysäkki Korkinmäen kohdalle, jolloin bussit palvelisivat Korkinmäen länsiosia ja ratikka itäisiä.

Inkeri - ma 16. huhtikuuta 2018 22.56.44

Hei, Linja 32 on tarpeen meille Hervantaan matkaaville Koivistonkylän, Veisun, Korkinmäen ja Hallilan opiskelijoille ja työmatkalaisille. Miksi linjan 65 reitti kulkee Härmälästä Nekalan teollisuusalueen ja Muotialan kautta Hervannan valtaväylää pitkin Hervantaan, kun osa matkasta on sama kuin raitiovaunulla? Uskon että Koivistonkylän läpi kulkevalla reitillä olisi enemmän matkustajia.
Veisun ja Nirvan välimaastoon on suunnitteilla vuonna 2020 uusia kerrostaloja 300 - 400:lle asukkaalle. Ehkä kannattaisi ottaa myös tämä huomioon reittejä suunniteltaessa.
Nirva tarvitsee myös joukkoliikenteen palveluja. Nirvasta kuljetaan esim. Hatanpään yläasteelle ja matkaa lähimmälle bussipysäkille on aivan liikaa, koska Hatanpäälle menevä bussi 21 ei kulje enään Veisunkatua uuden suunnitelman mukaan.

Täti Taatalasta - ma 16. huhtikuuta 2018 12.44.24

TAKK:n osalta tullaan jatkossakin tarvitsemaan busseilla hoidettavaa liikennettä erityisesti aamu- ja iltapäiväruuhkiin. Näiden vuorojen reittiä ei ole vielä ratkaistu.

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - ma 16. huhtikuuta 2018 09.22.34

Uotilantie on jo tällä hetkellä vaarallinen lapsille, koska kävelytietä ei ole. Muotialan suunnittelussa on kuulemma aikanaan pitänyt huomioida turvalliset olosuhteet lapsille, joita alueella onkin todella paljon (ks. mm. Aamulehdessä julkaistut tilastot). Uotilantien kautta menevä jatkuva bussiliikenne tekisi tämän kulkuväylän todella vaaralliseksi ja olisi myös täysin alueen suunnittelun periaatteita vastaan. Ottaen huomioon tien kapeus ja kävelytien puute, lähinnä kai pitäisi ohjata muukin läpiajo Jokipohjantielle.

Pekka - su 15. huhtikuuta 2018 19.38.54

Hei, jätin kommenttini linjastokarttasivun vasemmassa yläkulmassa olevan linkin kautta, miksi se ei näy muiden kommenttien joukossa?

- su 15. huhtikuuta 2018 19.15.09

Itsekin jäisin kaipaamaan linjaa 32. Kätevä yhteys Hatanpäältä sekä rautatieasemalle että Hervantaan. Kuinka tiheään 65 menisi jatkossa? Moni on aamulla menossa Hatanpää/Härmälä/Pirkkala suunnasta Hervantaan töihin, joten tarvitaan yhteyksiä suhteellisen usein ja vielä myöhemmin päivälläkin.

Friederike Weber - su 15. huhtikuuta 2018 18.52.12

Linja 33. Miten sen käy, Takk:lle tulevat opiskelijat käyttävät bussia. Kai sentään joku linja ajaa sitä kautta? Silloin myös Nirvan asukkaat voivat kävellä takk pysäkille.

Salme Kivilinna - pe 13. huhtikuuta 2018 17.37.07

Linja 33. Miten sen käy, Takk:lle tulevat opiskelijat käyttävät bussia. Kai sentään joku linja ajaa sitä kautta? Silloin myös Nirvan asukkaat voivat kävellä takk pysäkille.

Salme Kivilinna - pe 13. huhtikuuta 2018 15.39.16

Suunnittelusta terveiset: ratikkapysäkeille tulee polkupyöräpysäköintiä, mutta välitämme eteenpäin terveiset myös laajemmasta tarkastelusta alueella.

Uotilantiestä olemme myös saaneet useita viestejä. On selvää, ettei väylä sellaisenaan ole heti käytettävissä bussiliikenteelle vaan edellyttää katuympäristöön muutoksia. Tämän takia asiaa suunnitellaan nyt, jotta tarvittavat toimenpiteet vuoteen 2021 mennesssä voitaisiin toteuttaa. Uotilantien hyödyntäminen on tässä vaiheessa vasta yksi vaihtoehto.

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - pe 13. huhtikuuta 2018 12.13.48

Linja 21, joka vastaa aikaisempaa linjaa 12 Koivistonkylän kohdalla, on suunnitelmaan kirjattu aika harvalla vuorovälillä. Se on ainoa linja, joka syöttää Vihiojan eteläpuoliselta alueelta raitiotielinjastolle Turtolaan. Vähintään 15 min olisi ruuhka-aikaan ehdoton, muina aikoina 30 min. Samoin suunnitelmassa Keskustorille kulkeminen edellyttää aina vaihtoa, mutta suunnitelmassa ei näy muita etelän suunnalta kulkevia linjoja kuin 5, jonka vuoroväli ei ole kovin tiheä runkolinjaksi.

Outi Lehtinen - pe 13. huhtikuuta 2018 11.45.10

Mikäli tulkitsin oikein, Sidosteen läheinen Veisun alue jää varsin huonolle palvelutasolle keskustayhteyksien kannalta. Pystyykö jostain tarkastelemaan ehdotettujen reittien matka-aikoja (esim väli Sidoste-keskusta)? Nythän järjestelmästä näkee vain koko linjan ajoaika-arvion?

Suvi Vainio - pe 13. huhtikuuta 2018 06.41.12

Saisiko polkupyöräparkin Laulunmaan ratikkapysäkille tai Laulunsillan itäpuolelle?

pyörällä ratikalle - to 12. huhtikuuta 2018 21.58.01

Voisiko Uotilantien sulkea muilta kuin tonteille ajavilta? Uotilantietä kaahaavat autoilijat, jotka haluavat välttää Hallilantie-Nekalantie -risteyksen liikennevalot. Uotilantiellä ei ole kevyenliikenteen väylää, joten se on turvaton. Bussi 10 pitäisi mennä suoraan Nekalantietä eikä eksyä Muotialantielle. Linjan 21 suunnitelma on oikein hyvä, tehkää näin.

poikittaislinjalla Turtolasta Hatanpäälle matkaava - to 12. huhtikuuta 2018 21.50.14

Kun tuo linjan 10 kulkeminen Uotialantietä ei taida kovin realistinen vaihtoehto olla mm. sen kapeuden vuoksi, niin voisiko 10 kulkea vuorotellen Muotilantietä ja Kuoppamäentietä (molemmissa päätyisi Jokipohjantien kautta keskustan suuntaan)? Tällöin kulkeminen Muotialasta helpottuisi huomattavasti, samalla kotilinnasäätiön viereiselle tontille rakennettavien asuntojen tuoma lisäys ei kohdistuisi siihen yhteen tunnissa kulkevaan bussiin. Bussilinja 31 voisi kenties kulkea Korkinmäestä Hallilantietä (jotta pikkukoululaiset Hallilantien varrelta pääsisivät Nekalaan kouluun) Nekalan koulun vierestä esim. linjan 12 reittiä keskustaan. Linja 12 taas voisi tällöin hyvin koukata Veisun kautta ja jatkaa kenties Hatanpään kautta keskustaan, jotta yläkoululaisten kulkeminen Veisusta/Koivistonkylästä Hatanpäälle jatkuisi edelleen.

Muotialan asukas minäkin - to 12. huhtikuuta 2018 21.40.52

Linjaa 31 ei missään nimessä saa lakkauttaa! Ennemminkin lisää vuoroja. Monelle olisi myös tärkeää päästä keskustorille samalla bussilla eli linjat 10 ja 31 jatkossakin kulkemaan keskustorin kautta.

Turvallista matkaa erityisesti ikäihmisille ja koululaisille - to 12. huhtikuuta 2018 21.34.31

Aivan loistavaa jos linja 10 kulkisi Muotialantien kautta. Helpottaisi ainakin osan muotialalaisista kulkemista keskustaan. Muotialasta sillä pääsee riittävän hyvin myös kouluun. Korkinmäen kulkuyhteydet kyllä valitettavasti huonontuvat tällä muutoksella selkeästi.

Viivi - to 12. huhtikuuta 2018 20.52.21

Nirvan asukkaita ei ole huomioitu ollenkaan. Nirvassa asuu paljon lapsiperheitä ja ikäihmisiä.

Huoli lähimmäisistä - to 12. huhtikuuta 2018 12.39.33

Linjan 10 reitti olisi hyvä pitää nykyisellään. Päätepysäkin säilyttäminen Keskustorilla varmistaisi, että koko keskusta (varsinkin kosken länsipuoli) on helposti saavutettavissa. Nykyisessä ehdotuksessa esim. Sokokselta on varsin pitkä matka lähimälle 10:n pysäkille.
Ehdotettu koukkaus Uotilantien ja Muotialantien kautta pidentää matka-aikaa (linjalla on jo nykyään huomattavan paljon myöhästelyä) ja laskee liikenneturvallisuutta sekä viihtyisyyttä Uotilantiellä. Nykyinen reitti on palvelutason ja kokonaisuuden kannalta parempi.

Linjaa 31 ei ole suunnitelmaan merkitty. Toivottavasti se on vain unohtunut, eikä sen reittiä olla muuttamassa pois Nekalasta. 31:n vuoroväliä voisi kasvattaa, jotta Nekalan ja Muotialan palvelutaso voidaan turvata; varsinkin jos 10 ei enää kulje Keskustorille.

Linjan 65 reitittäminen Muotialantien kautta on hyvin positiivista. Suora bussiyhteys Nekalan ja Hervannan välillä on tervetullut.

Luonnollisesti täytyy myös varmistaa, että vaihtaminen bussin ja ratikan välillä Turtolassa ja keskustassa on sujuvaa ja viihtyisää (katettu siirtyminen laitureiden välillä).

Henri - to 12. huhtikuuta 2018 10.22.27

31 tulisi säilyttää. Kuljettaa koululaiset Nekalaan ja Norssille. Muotialan neuvolan muuttaessa tulee Korkinmäki-Muotialasta entistä enemmän vaunujen ja rattaiden kanssa neuvolaan bussilla kulkevia, eli tarvetta linjalle olisi enenevästi. Palvelutalon vanhukset samoin tarvitsevat linjan. 10 monesti niin täynnä Muotialan kohdalla, ettei sen varaan voi laskea yhtään mitään, ainakaan jos yrittää kyytiin rollaattorin tai vaunujen kanssa. Muotialaan on juuri rakentumassa lisää ikäihmisten asuntoja, joten rollaattoriväkeä on myös tulossa bussiin lisää, ja huonojalkaisille apuvälineen kanssa kulkeville siirtymä valtaväylän ratikkapysäkeille on mahdoton kesälläkin, saatika räntäkaudella.
Kaikkiaan bussikalustossa tulisi olla erityisen hyvin tilaa vaunuille ja rollaattoreille, erityisesti harvemmin liikkuvilla linjoilla pitäisi mahtua neljät vaunut ainakin kerralla kyytiin. On hyvin inhottavaa jos ei mahdu bussiin, kun siinä on kahdelle vaunulle tila ja tila täynnä, ja seuraava bussi tulee tunnin päästä. Jos todella aiotte toteuttaa linjat kuten suunnitelmassa on, hankkikaa edes busseja, joissa on kolmasosa tilasta vaunu- ja rollaattoritilaa, jotta Muotialan-Korkinmäen kärry- ja rollakansa pääsevät mukaan kyytiin.

Vaunuilija - to 12. huhtikuuta 2018 10.06.26

Linjan 32 poisto on huono ajatus. Hallilan lapset kulkevat Pohjois-Hervannan koulussa, ja soisin koululaisen pääsevän yhdellä bussilla kouluunsa. Tällä linjasuunnitelmalla Hallilan takaosassa asuva lapsi kulkisi bussilla valtaväylälle, siitä ratikalla Hervantaan, ja sieltä vielä kouluun vaihtobussilla. Ei kovin kiva suunnitelma talvipakkasilla suksien kanssa tms. 32:n linjaväliä tulisi tiivistää eikä hävittää koko linjaa. Myös monet lapsiperheet asioivat Hervannassa erilaisissa harrastuksissa ja käyttävät kirjastoa jne, 32:n poisto vaikeuttaa Koivistonkylän, Veisun ja Korkinmäen suunnan asiointia Hervantaan. Moni asioi ko. suunnalta myös mieluummin Hervannan kuin Hatanpään laboratoriossa (Hatanpäällä pahat ruuhkat labrassa yleisiä), ja myös tätä asiointia tulisi bussilinjojen tukea kulkemalla muualtakin kuin sektorimaisia pääväylälinjoja noudattaen. Toki samaan lopputulemaan voidaan päästä myös kohentamalla 65:n palvelua.

Hervannassa asioiva - to 12. huhtikuuta 2018 09.55.41

Hei,
Lakalaivaan on ilmeisesti suunnitteilla eteläisen alueen hyvinvointi-/palvelukeskus. (Esillä muun muassa https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2018/04/09042018_11.html )
Linjasuunnittelussa toivottavasti varaudutaan hyvissä ajoin tarpeeseen päästä sujuvasti julkisella liikenteellä näihin palveluihin.

Ruut Rissanen - to 12. huhtikuuta 2018 09.41.29

Viinikan liikenneympyrän ja Lahdenperänkadun välinen kaista jää kokonaan liikenteelliseen mottiin, jos nykyinen linja 5 siirretään tukkoiselle Hatanpään valtatielle.

40-vuotta Tampereen joukkoliikenteessä - to 12. huhtikuuta 2018 09.20.50

Ei kai 32 linjaakin olla poistamassa??

Ratikka ei vaikuta tähän alueeseen.. - to 12. huhtikuuta 2018 08.39.16

Nirvan alueen asukkaille tulee tässä luonnoksessa kaikille lähimmille pysäkeille n. 1 km matkaa. Linjan 33 poistuminen on Nirvan asukkaille huomattava heikennys, vaikka nykyiselläänkin toiveissa on ollut 33:sen liikennöinti tiheämmin. Toivoisin Nirvan asukkaiden huomioimista linjoja suunnitellessa.

Terhi Helminen - ke 11. huhtikuuta 2018 22.00.19

Linja 31 on pakko säilyttää!! Muuten ei meidän perheessä pääse lapset harrastuksiinsa ja kouluunkin mennessä joutuisi kävelemään turhan pitkän matkan bussipysäkille!! 31 on tärkeä linja korkinmäki/muotialassa asuville, mielummin sen kulkemista lisätään eikä lopeteta!!

Huolestunut - ke 11. huhtikuuta 2018 21.25.10

Linjan nro 10 reittimuutokset kuulostavat hankalalta ja vaarallisilta Uotilantien osalta. Toki Muotialantietä useammin kulkevat bussit hyödyttäisivät monia Muotialan asukkaita. Bussireitti ei kuitenkaan voi kulkea Uotilantietä pitkin. Uotilantie on kapea eikä tien leventäminen ole mahdollista. Nykyiselläänkin tie on monen alakoululaisen koulureittinä ja vaarallinen, koska kevyenliikenteenväylä puuttuu. Siirtolapuutarhan asukkaat pysäköivät keväästä syksyyn Uotilantien varteen autonsa, jolloin bussin liikkuminen tiellä on käytännössä mahdotonta. Kuoppamäentien ja Muotialantien saavutettavuus ei mielestäni onnistu saman bussilinjan avulla, koska siirtymäreitit Kuoppamäentien ja Muotialantien välillä eivät sovellu bussiliikenteelle. Bussilinjareitit pitäisi suunnitella niin, että Muotialantie ja Kuoppamäentie ovat erillisten bussireittien varrella.

Koululaisten turvallinen koulumatka turvattava - ke 11. huhtikuuta 2018 21.15.37

12 saisi mennä keskustaan, eikä kiertää mistään Tammelan kautta. Pitäkää sama simppeli linja, kuin on tähänkin asti ollut.

Ainoa järkevä linja tällä hetkellä. - ke 11. huhtikuuta 2018 21.15.08

Linja 31 pitää säilyttää. Muotialan kotilinnan (ent. Nekalan palvelukeskus) 150 asukasta tarvitsevat suoran linjan Keskustorille. Kotilinnan naapuritontille valmistuu v. 2018 150 uutta asuntoa, joten alueen asukasmäärä nousee puolella. Korkinmäen ja Muotialan lapset tarvitsevat turvallisen linjan Normaalikouluun. Alueen ainoa suora bussiyhteys Pyynikintorille ja Kirjasto Metsoon on järjestettävä. 31 voisi jatkossa kulkea puolen tunnin välein.

- ke 11. huhtikuuta 2018 18.21.21

Toivottavasti linjaa ei lakkauteta. Korkinmäen yhteydet huononevat merkittävästi, kun ratikkapysäkki on suunniteltu pitkälle muotialan puolelle. Tampereen kaupunki aikoo rakentaa ison koulutalon neuvoloineen nekalan koulun läheiselle tyhjälle tontille. Sinne kulkeminen pitäisi ottaa hiomioon.

- ke 11. huhtikuuta 2018 18.06.42

Jos linja 31 lopetetaan niin Hallilantieltä pitää saada sujuva yhteys Nekalan koululle.

Koululaisten äiti - ke 11. huhtikuuta 2018 17.11.04

Hei
Voisiko linja 10 kulkea reittiä hallilantie - muotialantie - jokipohjantie. Palvelisi näin paremmin asukkaita. Tai vaihtoehtoisesti joka toinen vuoro muotiantien ja jokipohjantien kautta ja joka toinen sitten taas linjan vanhaa reittiä nekalantie- kuokkamaantie kun senkin reitillä toki asukkaita on.

Ehdotus - ke 11. huhtikuuta 2018 16.06.29

Ei kai 32 linjaakin olla poistamassa??

Ratikka ei vaikuta tähän alueeseen.. - ke 11. huhtikuuta 2018 15.44.30

Tiesittehän että Korkinmäen kohdalle ei ole suunniteltu ratikalle pysäkkiä? Lähimmät Muotialassa ja Hallilassa. 31 linjaa ei siis ratikkaan vedoten voi perua, sitä tarvitaan!

Korkinmäestä minäkin - ke 11. huhtikuuta 2018 14.59.08

31 linja kuljettaa alueen lapset Nekalan kouluun, sitä ei voi lakkauttaa!

Korkinmäestä - ke 11. huhtikuuta 2018 14.57.12

Aivan loistavaa jos linja 10 kulkisi Muotialantien kautta. Helpottaisi ainakin osan muotialalaisista kulkemista keskustaan. Muotialasta sillä pääsee riittävän hyvin myös kouluun. Korkinmäen kulkuyhteydet kyllä valitettavasti huonontuvat tällä muutoksella selkeästi.

Viivi - ke 11. huhtikuuta 2018 14.18.33

31 linja kuljettaa alueen lapset Nekalan kouluun, sitä ei voi lakkauttaa!

Korkinmäestä - ke 11. huhtikuuta 2018 14.16.59

Hei, suunnittelusta kommenttina:
Nykyisellään linjaa 31 ei ole mukana luonnoksessa. Tervetuloa mukaan ideoimaan toimivaa linjastoratkaisua kanssamme Koiviston koululle tostaina 12.4. klo 17:30 alkaen. Nyt esitelty luonnos on vasta yksi vaihtoehto ja lisää näkemyksiä kaivataan.

Linjasto 2021 suunnittelusta Riikka - ke 11. huhtikuuta 2018 13.41.12

Hallilantien ja Vihiojan väliseltä alueelta lapset menevät jatkossa kouluun Normaalikouluun Nekalaan. Muutistsosta esitellyt virkamies nimenomaan lupasi, että bussilinjoja tarkastetaan. Linjaa 12 ei voi siirtää pois Hallilantieltä. Sen sijaan se voisi jatkaa Jokipohjantietä suoraan kohti koulua/keskustaa, lenkki Nekalan "keskustaan" on pitkä ja turha. Onko lapsivaikutukset arvioitu? Onko huomioitu, että Koivistonkylän alueen neuvola sijaitsee Hatanpäällä Sarviksessa?

Heidi Rautiainen - ke 11. huhtikuuta 2018 13.10.43

31 numeron bussilla kulkee alueen lapset kouluun. Siihen ei ratikkareitit vaikuta!

- ke 11. huhtikuuta 2018 13.06.07

31 linja tarvitaan ehdottomasti Korkinmäki-muotiala alueella asuvien Nekalan kouluun kulkuun. Sinne ei oikein muutoin pääse..

Ratikka ei pysähdy korkinmäen kohdalla - ke 11. huhtikuuta 2018 13.04.09

Hei, mieluusti tutustuisin suunnitelmiim, tulevathan muutokset vaikuttamaan arkeeni. Linkistä avautuu kuitenkin vain kuva (mahdollisesti kartta?), jota näkövammani vuoksi käyttämäni apuvälineet eivät pysty käsittelemään. Onko suunnitelmaa mahdollista saada kaikille sopivassa muodossa?

Tiina Pikkala - ke 11. huhtikuuta 2018 12.55.50

Muotialassa sijaitseva Uotilantie ei ole bussireitiksi soveltuva katu. Kadulle on suoria tonttiliittymiä omakotitalojen pihoista, kadun leveys ei mahdollista kahden bussin kohtaamista ja kadulla ei ole kevyenliikenteenväylää. Katu on myös pienten kävellen ja pyöräillen kulkevien koululaisten koulureitti. Kesällä kadun varsi on täynnä siirtolapuutarha-asukkaiden autoja, jolloin yhä kapeampi osa kadun leveydestä on käytössä.

Muotialan asukas - ke 11. huhtikuuta 2018 12.55.15

Reittiluonnos nro 10 kuulostaa huonolta. Linja 10 on suunnitelman mukaan kulkee todella kapeaa Uotilantietä pitkin, mikä kuulostaa ihan älyttömältä. Ovatkohan suunnittelijat käyneet paikan päällä ollenkaan, Uotilantie kun on todella kapea, siinä on tekemistä kahden henkilöautonkin kohtaamisella.. Tälle kadunpätkälle ei kyllä sovellu ollenkaan 10 minuutin välein kulkevat bussit, Uotilantiellä kulkee todella paljon myös työmatkapyöräilijöitä ja koululaisia.

nysseläinen - ke 11. huhtikuuta 2018 12.53.56

Linja 31 ehdottomasti säilytettävä! Nekalan kouluun ohjataan lapsia entistä enemmän Korkinmäen alueelta jolloin bussi 31 on ainut järkevä linja pienille koululaisille. Myös alueen vanhukset näyttävät käyttävän paljon kyseistä linjaa.

Korkinmäestä päivää - ke 11. huhtikuuta 2018 12.43.38

31 linja kuljettaa lapsia Nekalan kouluun, sekä Steinerkouluun. Bussi nro 10 on usein täynnä iltapäivällä ainakin

Mia - ke 11. huhtikuuta 2018 11.45.23

Apua missä linja 31???? Äärimmäisen tärkeä sekä meille lapsiperheellisille, että alueen vanhemmalle väestölle.

Muotiala - ke 11. huhtikuuta 2018 11.28.33

Miksi luonnosten lähtökohtana ei ole Pirkkalan linjan jatkuvuus aina lentokentälle saakka?

Tapani Kansalainen - ke 11. huhtikuuta 2018 11.20.27

Toinen juttu: olisi hienoa, jos Viinikka-Nekalan alueelta pääsisi nykyistä helpommin Kalevaan ja Tammelaan päin, nythän sinne pitää mennä keskustan kautta kahdella bussilla.

Tanja Juvani - ke 11. huhtikuuta 2018 11.01.56

Hei, nykyistä linjaa 31 ei ole Linjasto2021-suunnitelmassa. Meinataanko linja lakkauttaa? Tällä hetkellä se on ainut linja, jolla pääsee suoraan Viinikka-Nekalasta Metsoon ja Muotialaan, mutta linja kulkee turhan harvoin, noin kerran tunnissa, eikä ollenkaan viikonloppuna. Toivottavasti linjaa ei lakkauteta, varsinkin, kun Nekalan kirjasto on nyt lakkausuhan alla!

Tanja Juvani - ke 11. huhtikuuta 2018 11.00.13

Steiner-koulun ja Muotialan koulun välissä on suunniteltu kulkemaan kaksi bussilinjaa. Koska koululaisia on pienellä alueella paljon, tuo bussit turvallisuusriskiä koululaisten kulkemiselle. Nykyisin linja 31 kulkee kerran tunnissa, joten tien ylitykset ovat turvallisempia. Jos linja 10 jatkossa kulkee yhtä usein kuin nykyisin, vaaditaan pieniltä koululaisilta lisää tarkkaavuutta. Muotialantie on muutenkin kapea.

Elina - ke 11. huhtikuuta 2018 10.55.24

Lisäys edelliseen... talvella bussi nro 10 on niin täynnä ettei aina edes ota koululaisia kyytiin ei aamuisin eikä koulusta päästyä... sit jos se on ainut mikä kulkee nekalan koulun ohi, niin ei hyvä, pikku koululaiset joutuvat vanhan tapin edessä kärvistelemään pakkasessa seuraavaan bussiin..... jos 31 lakkautetaan ehdotan että aamuisin ja kotiin pääsy aikoihin busseja nro 10 lisätään..

Huolestunut äiti - ke 11. huhtikuuta 2018 09.56.18

Monet lapset kulkevat bussilla Muotialan perukoilta nekalan kouluun. Koulu alkaa 8:15,9:05... lapset kulkeneet kahdeksan aamuina nro 10 ja klo 9:05 aamuina nro 31.. olisi ehdottoman tärkeää että lasten koulureitin bussit säilytetään... nro 10 menee kuitenkin niin huonosti kun lapset menee klo 9 kouluun... ja se nro 10 on ollut klo 9:05 aamuina "hätävara bussi"... mutta älkää nyt pliis antako ratikan vaikuttaa lasten koulumatkoihin, jonne ei pääse edes ratikalla

Huolestunut äiti - ke 11. huhtikuuta 2018 09.53.19

Mielestäni suunnittelun lähtökohtana pitäisi olla myös se, että kaikilta keskeisimmiltä alueilta olisi suora vaihdoton yhteys Hämeenkadun varteen ja sen läpi. Tällaisia alueita olisivat lännessä Lentävänniemi/Lielahti, Haukiluoma-Tesoma sekä Nokiantien varsi. Idässä Linnainmaan ympäristö, Juvankatu sekä Koivistonkylä/Nekala. Etelästä ainakin Vuores ja Lempääläntien varsi kuuluisi tähän listaan. Toisena seikkana toisin esiin että keskustaa kiertävien reittien tulisi olla johdonmukaisia ja mahdollisimman samankaltaisia ilman yksittäisten linjojen erilaisia rönsyjä. Esim idästä länteen joko Rautatienkatu-Vuolteenkatu-Ratina-Hämeenpuisto-Pirkankatu tai Rautatienkatu-Satakunnankatu-Hämeenpuisto/Kortelahdenkatu-Pirkankatu. Etelän suunnan linjat tulisi ohjata Rautatienkadun suuntaan ensisijaisesti koska reitti Ratinasta Hämeenpuistoon ohittaa keskustan keskeisimmät kohteet liian kaukaa.

EA - ti 10. huhtikuuta 2018 15.47.39

Pidäthän keskustelun asiallisena. Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua. Kritiikki on sallittua, mutta emme julkaise vihamielisiä tai alatyylisiä kommentteja, emmekä suoraan henkilöön kohdistuvaa arvostelua.

Nysse - ti 10. huhtikuuta 2018 13.11.15