Nella.fi on matkakortin verkkopalvelu

Nella.fi verkkopalvelussa voit

  • tilata uuden matkakortin itsellesi, huollettavalle lapsellesi tai henkilölle, joka on antanut sinulle valtuudet Suomi.fi -palvelussa.
  • ostaa arvoa tai kausilippuja käyttäjätilille lisätyille matkakorteille.
  • ostaa sinulle tai lapsellesi myönnettyjä etuuslippuja (esim. työsuhdelippu, Kela-koulumatkatukilippu tai koululippu)
  • tarkistaa matkakorttien saldot
  • päivittää puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi Nyssen asiakasrekisteriin
  • ostaa ja käyttää Nyssen lahjakortteja

Luo Nellaan käyttäjätili, johon voit lisätä vaikka koko perheen matkakortit. Ostokset maksetaan verkkopankissa, maksukortilla tai mobiimaksulla (Paytrail-maksupalvelu).

Verkkokaupasta ostettu lippu on käytettävissäsi 2 tunnin kuluttua

Lippu latautuu matkakortille automaattisesti, kun käytät korttia millä tahansa lippulaitteella:

  • Nyssen bussi- ja ratikkalinjoilla läheltä sisäänkäyntiä
  • junamatkoilla asemalaitureilla olevilla Nyssen laiturilukijoilla
  • Tampereen, Nokian ja Ylöjärven liikuntapalveluiden portilla (vain arvoliput)

Lippu on ladattava matkakortille kahden viikon aikana. Jos latausaika on päättynyt, saat ostokset asiakaspalvelusta vielä kahden kuukauden ajan. Mukanasi on oltava matkakortti, johon liput on ostettu sekä henkilötodistus. Lippuja ei voida siirtää matkakortille etäpalveluna. Matkakortin saldotiedot päivittyvät Nellaan vuorokauden sisällä.

Nella.fi verkkopalveluun

Käyttöohjeita

Muut toiminnot

Matkakortit

Valitse matkakortti, jonka tietoja haluat tarkastella. Näet matkakortin käyttöhistorian ja lataustiedot, jos kortti on lisätty asiakasrekisteristä. Korttinumerolla lisätystä matkakortista ei näytetä näitä tietoja.

Käyttäjätiedot

  • Käyttäjätiedot Voit vaihtaa Nella-käyttäjätilisi sähköpostiosoitteen ja salasanan.
  • Asiakasrekisteri Näet asiakasrekisteriin tallennetut henkilötietosi (voi edellyttää tunnistautumista). Osoitetiedot voidaan päivittää asiakasrekisteriin sen jälkeen, kun ne on ovat päivitetty väestötietojärjestelmään. Soita tai käy asiakaspalvelussa. Sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron voit vaihtaa itse ja ne tallentuvat myös asiakasrekisteriin.
  • Ostokset Voit tarkastella verkko-ostoksiasi viimeisten 18 kuukauden ajalta ja tulostaa niistä kuitin.

Muistutukset

Voit asettaa automaattisia sähköpostimuistutuksia matkakorttien lippusaldoista. Muistutus lähetetään käyttäjätiliisi tallennettuun sähköpostiin. Voit valita ajankohdan, jolloin haluat muistutuksen:

  • kausilipun jäljellä olevat päivät
  • arvolipun saldo

Muistutuksia ei lähetetä, jos matkakortilla on aktivointia tai käyttöä odottava lippu.

Ota yhteys asiakaspalveluun näissä tilanteissa

Matkakorttisi on kadonnut ja se pitäisi sulkea. Kortin poistaminen käyttäjätililtä ei sulje korttia.

Tarvitset uuden matkakortin kadonneen tai vioittuneen tilalle. Kadonneelta kortilta ei voi siirtää lippuja uudelle kortille Nella.fi verkkopalvelussa.

Haluat muuttaa asiakasrekisteriin tallennettuja osoitetietojasi. Välilehdeltä Asiakasrekisteri näet asiakasrekisteriin tallennetut henkilötietosi (voi edellyttää tunnistautumista). Osoitetiedot saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä, mutta voit pyytää niiden päivitystä puhelimitse tai asioimalla asiakaspalvelussa. Sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron voit vaihtaa itse ja ne tallentuvat myös asiakasrekisteriin.

Asiakaspalvelun yhteystiedot